ISSN 1336-6491 | Online: 2139 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Dolomity a Jadran, na toto som čakal...

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Dolomity a Jadran, na toto som čakal...

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 29.

08.06.2004 - bedo

Rossfeld Panorama Strasse (1600 m.n.m) , výhľad na Dachstein

08.06.2004 - bedo

Rossfeld Panorama Strasse (1600 m.n.m), panoráma

08.06.2004 - bedo

Grossglockner Hochalpenstrasse - Edelweiss spitze (2577 m.n.m), Počasie nám veru neprialo

08.06.2004 - bedo

Grossglockner Hochalpenstrasse - Edelweiss spitze (2577 m.n.m), CBR a ja na vrchole

08.06.2004 - bedo

Grossglockner Hochalpenstrasse - Edelweiss spitze (2577 m.n.m), VTR a Beďo na vrchole

08.06.2004 - bedo

Zostup z Grossglockner Hochalpenstrasse, keď sme sa na chvíľu dostali z mrakov...

08.06.2004 - bedo

Ľadovec na Franz-Jozefs-Höhe

08.06.2004 - bedo

Beďo a Soňa na Franz-Jozefs-Höhe

08.06.2004 - bedo

Awia a Dadi  na Franz-Jozefs-Höhe, tu už začínalo naozaj pršať...

08.06.2004 - bedo

Pso. Di Falzárego (2117 m.n.m), tesne pod vrcholom

08.06.2004 - Awia

Pordoi Joch (2239 m.n.m)

08.06.2004 - Awia

Karer pass (Pso. Di Costalunga)

08.06.2004 - Awia

Večerné Dolomity, niekde pri blúdení...

08.06.2004 - Awia

Stúpanie na Stilfser-Joch (Pso. Di Stelvio) (2758 m.n.m)

08.06.2004 - bedo

Stúpanie na Stilfser-Joch (Pso. Di Stelvio) (2758 m.n.m)

08.06.2004 - Awia

Stilfser-Joch (Pso. Di Stelvio) (2758 m.n.m)

08.06.2004 - Awia

Klesanie z Stilfser-Jochu (Pso. Di Stelvio) (2758 m.n.m)

08.06.2004 - bedo

Klesanie z Stilfser-Jochu (Pso. Di Stelvio) (2758 m.n.m)

08.06.2004 - bedo

Južná strana Stilfser-Jochu (Pso. Di Stelvio) (2758 m.n.m)

08.06.2004 - bedo

Pso. Gávia (2652 m.n.m)

08.06.2004 - Dadi

Spoločná foto cestou na Penser-Joch (2211 m.n.m)

08.06.2004 - Awia

Penser-Joch (2211 m.n.m)

08.06.2004 - Awia

Cestou na Sella-Joch (2240 m.n.m)

08.06.2004 - Awia

Pohľad na mestečko Cortina d’Ampezzo...

08.06.2004 - bedo

Spoločná foto pod Vršičom (1612 m.n.m) , pre zmenu chýba Jaro...

08.06.2004 - bedo

Pohľad zvrchu na Plitvické jazerá...

08.06.2004 - bedo

Pohľad zvrchu na Plitvické jazerá...

08.06.2004 - Awia

Po prehliadke Plitvíc, pripravujeme sa na cestu domov...

08.06.2004 - Awia

Panoráma z Pso. Di Stelvio (2758 m.n.m)

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »