ISSN 1336-6491 | Online: 1778 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Doplnené: Servis (+ výmena gufier, prachoviek a oleja) vidlice WP MXMA 4860 (KTM, Husaberg)

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Doplnené: Servis (+ výmena gufier, prachoviek a oleja) vidlice WP MXMA 4860 (KTM, Husaberg)

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 23.

21.02.2016 - Awia

Povolený vrchnák vidlice - Servis vidlice / výmena oleja - WP MXMA 4860 (KTM)

21.02.2016 - Awia

Vojnkajšia trubka stiahnutá dole - Servis vidlice / výmena oleja - WP MXMA 4860 (KTM)

21.02.2016 - Awia

Po vybratí pružín nechať vidlice odkvapkať - Servis vidlice / výmena oleja - WP MXMA 4860 (KTM)

21.02.2016 - Awia

Púzdra po demontovaní uložené v poradí montáže - Servis vidlice - výmena gufera a prachovky - WP MXMA 4860 (KTM)

21.02.2016 - Awia

Na tomto púzdre už vidieť opotrebovanie - Servis vidlice - výmena gufera a prachovky - WP MXMA 4860 (KTM)

21.02.2016 - Awia

Púzdro už hodne opotrebované - vhodné na výmenu stojí cca 10EUR / kus - Servis vidlice - výmena gufera a prachovky - WP MXMA 4860 (KTM)

21.02.2016 - Awia

Púzdro už hodne opotrebované - vhodné na výmenu stojí cca 10EUR / kus - Servis vidlice - výmena gufera a prachovky - WP MXMA 4860 (KTM)

21.02.2016 - Awia

Poškodená prachovka - nutná výmena - Servis vidlice - výmena gufera a prachovky - WP MXMA 4860 (KTM)

21.02.2016 - Awia

Namazané gufero špeci vazelínou - Servis vidlice - výmena gufera a prachovky - WP MXMA 4860 (KTM)

21.02.2016 - Awia

Pred nasadením nových gufier treba oblepiť ostré hrany páskou - Servis vidlice - výmena gufera a prachovky - WP MXMA 4860 (KTM)

21.02.2016 - Awia

Z prava: Prachovka, poistný krúžok, Gufero stieracou stranou smerom von - Servis vidlice - výmena gufera a prachovky - WP MXMA 4860 (KTM)

21.02.2016 - Awia

Všetko skompletované - Servis vidlice - výmena gufera a prachovky - WP MXMA 4860 (KTM)

21.02.2016 - Awia

Povolenie spodného úchytu - Servis vidlice / výmena oleja - WP MXMA 4860 (KTM)

21.02.2016 - Awia

Piest kompresie - Servis vidlice / výmena oleja - WP MXMA 4860 (KTM)

21.02.2016 - Awia

Vybraný piest kompresie a zvrchu kartridž - Servis vidlice / výmena oleja - WP MXMA 4860 (KTM)

21.02.2016 - Awia

Čistenie komponentov - Servis vidlice / výmena oleja - WP MXMA 4860 (KTM)

21.02.2016 - Awia

Spätná montáž - Servis vidlice / výmena oleja - WP MXMA 4860 (KTM)

21.02.2016 - Awia

Pripravené na plnenie oleja - v strede trubka nastavovania útlmu - Servis vidlice / výmena oleja - WP MXMA 4860 (KTM)

21.02.2016 - Awia

Injekčná striekačka - pomôcka na nastavenie výšky hladiny oleja -  Servis vidlice / výmena oleja - WP MXMA 4860 (KTM)

21.02.2016 - Awia

Nové podložky pod pružiny - Servis vidlice / výmena oleja - WP MXMA 4860 (KTM)

21.02.2016 - Awia

Po stlačení pružiny sa dá nasadiť 22-ka kľúč - Servis vidlice / výmena oleja - WP MXMA 4860 (KTM)

21.02.2016 - Awia

Po našrobovaní horného uzáveru vidlice - Servis vidlice / výmena oleja - WP MXMA 4860 (KTM)

21.02.2016 - Awia

Ilustračné foto - z takéhoto kľúča si viete doplnením kolíka(ov) spraviť kľúč na vrchnák vidlice - Servis vidlice / výmena oleja - WP MXMA 4860 (KTM)

 

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »