ISSN 1336-6491 | Online: 2278 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Enduro deň alebo ako sme sa na Ukrajinu chystali

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Enduro deň alebo ako sme sa na Ukrajinu chystali

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 51.

28.11.2005 - Awia

Začíname cca 50m brodom potoka

28.11.2005 - Awia

Hergi to "odparkoval", ifko zas zvalil

28.11.2005 - Awia

Ďalej to neide

28.11.2005 - Awia

Ifko nemá problém

28.11.2005 - Awia

Na vrchu lúky Kamenná (810 m.n.m.)

28.11.2005 - Awia

Big na vrchu Kamenná (810 m.n.m.)

28.11.2005 - Awia

Obzeráme brod

28.11.2005 - Awia

André ide ako prvý

28.11.2005 - Awia

Schladený Big

28.11.2005 - Awia

Ifkáč

28.11.2005 - Awia

Hergi v brode

28.11.2005 - Awia

Awia v brode

28.11.2005 - Awia

Tak toto je super

28.11.2005 - Awia

Prebytok vody

28.11.2005 - Awia

Hergi si dáva ďalšie opakovanie

28.11.2005 - Awia

Vrchol Renčišov Buče

28.11.2005 - Awia

Schádzame do dediny Lačnov

28.11.2005 - Awia

Rozmočené lúky dali zabrať, hlavne na tých gumách...

28.11.2005 - Awia

Aj keď sa to nezdá tejto lúke predchádzal asi najťažši výjazd...

28.11.2005 - Awia

Ifko pomáhal tlačiť

28.11.2005 - Awia

Hergi

28.11.2005 - Awia

Na lúke

28.11.2005 - Awia

Jeden z mnoha pádov...

28.11.2005 - Awia

Strmý zjazd

28.11.2005 - Awia

Hergi ide na to

28.11.2005 - Awia

André Biga neustál

28.11.2005 - Awia

Enduro deň alebo ako sme sa na Ukrajinu chystali

28.11.2005 - Awia

Ifko rovná Hergiho skrivenú brzdovú páčku.

28.11.2005 - Awia

Po 6. hodinách znovu na asfalte

28.11.2005 - Awia

André na motokrosovej trati. Ideme nato?

28.11.2005 - Awia

André na motorkrosovej trati

28.11.2005 - Awia

Hergi to zabalil

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »