ISSN 1336-6491 | Online: 2037 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Erzberg Rodeo 2008 - deň prvý

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Erzberg Rodeo 2008 - deň prvý

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 38.

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1
4 - Cyril Despres, 1 minulorocny vitaz Tadeusz Blazusiak, 11 Body Coden

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1 Jarda Sima lovi zaber roka

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1 - ciel prologu

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1 - ciel prologu

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1 - tak tu mi priamo do valca nacuval stvorkolkar. Nastastie nerozbil vstrekovanie...

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1 - pohlad z vrchu kopca 1465 mnm

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1 - pohlad z vrchu kopca 1465 mnm

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1 - Test KTM 690 sprava Miro Tamasi, Jarda Sima a dalsi novinari, Awia fotil, inak jedina foto co mame, jazdili sme o dusu

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1 - Cyril Despres

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1 -Geoff Aaron

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1 - Tadeusz Blazusiak, pred rokom to vyhral

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1 - Miro Tamasi

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1 - Jarda Sima

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1 - Miro Tamasi na KTM 125 EXC

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1 - Jarda Sima

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1 - Jarda Sima na KTM 250 EXC-F

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1 - Jarda Sima

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1 - Miro Tamasi na KTM 125 XC

23.05.2008 - Awia

Erzber Rodeo 2008, deň 1 - Jarda Sima na KTM 250 EXC-F

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »