Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2045 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Francúzske Alpy alebo tour des Alpes françaises 2005

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Francúzske Alpy alebo tour des Alpes françaises 2005

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 117.

17.07.2005 - Herghott

Gabika, Dadi, Awia a Janči

17.07.2005 - Herghott

Nuda na diaľničnom odpočívadle

17.07.2005 - Herghott

Nuda na diaľničnej pumpe

17.07.2005 - Herghott

Varaderko už toľko najazdilo...

17.07.2005 - Herghott

Typický kempový život...

17.07.2005 - Awia

Awia, ja a Janči na Hochsöldene

17.07.2005 - Awia

Najvyšší alpský asfalt, 2829 metrov nad morom

17.07.2005 - Dadi

Awia, Janči a ja si užívame sneh pri Tiefenbachu

17.07.2005 - Dadi

Awia, ja a Janči pri odbočke na Tiefenbach

17.07.2005 - Herghott

Awia pri snehovej stene

17.07.2005 - Herghott

Awiova CBR pri snehovej stene

17.07.2005 - Herghott

Výhľad z parkoviska pri konečnej zastávke lanovky Tiefenbachbahn, pri ktorej je oficiálne najvyšší alpský asfalt, 2829 metrov nad morom

17.07.2005 - Herghott

Janči klesá z Tiefenbachu

17.07.2005 - Herghott

Awiovci klesajú z Tiefenbachu

17.07.2005 - Herghott

Stúpanie k Tiefenbachu

17.07.2005 - Herghott

Hochsölden

17.07.2005 - Herghott

Jančiho verná VFR je pripravená na odchod z kempu v Hubene

17.07.2005 - Herghott

Rakúska strana Timmelsjochu, pred mýtnicou

17.07.2005 - Herghott

Tesne pred sedlom Timmelsjochu

17.07.2005 - Herghott

Timmelsjoch, záber ako vystrihnutý z nemeckého sprievodcu po passoch. Motoriek je tu neúrekom.

17.07.2005 - Herghott

Janči ukazuje ľavou rukou svoj názor na Timmelsjoch. Pravou zas na počet motorkárov.

17.07.2005 - Herghott

Na Timmelsjochu boli stovky motoriek

17.07.2005 - Herghott

Awiovci klesajú z Timmelsjochu

17.07.2005 - Herghott

Južná rampa Timmelsjochu, klesanie

17.07.2005 - Herghott

Oddych po Timmelsjochu bol zaslúžený

17.07.2005 - Herghott

Dá sa to aj slušne naklopiť...

17.07.2005 - Herghott

Dá sa to aj slušne naklopiť...

17.07.2005 - Herghott

Jančiho prasknutá kapotáž po páde na zem

17.07.2005 - Herghott

Stelvio, debata po Jančiho páde

17.07.2005 - Herghott

Rozšírený záber údolia Stilfserjochu

17.07.2005 - Herghott

Okolie sedla Stelvia

17.07.2005 - Herghott

Okolie sedla Stelvia

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »