ISSN 1336-6491 | Online: 2045 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - História Pionier: Cestné pretekové 555-ky

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

História Pionier: Cestné pretekové 555-ky

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 18.

07.03.2017 - gilbert

Dobové pretekové náradie ako skladačka 550+555+Stadion

07.03.2017 - gilbert

Dobové pretekové Jednosedadláky na mestskom okruhu.

07.03.2017 - gilbert

Evidentne odstrojené 555-ky s blatníkmi 550

07.03.2017 - gilbert

Dobová čiastočne kapotovaná preteková 555-ka

07.03.2017 - gilbert

Na skúšobnej jazde prototypu pretekového Jednosedadláka z Pov. Srojární

07.03.2017 - gilbert

Prototyp továrenského špeciálu 555 v porevolučnej  odbornej tlači

07.03.2017 - gilbert

Továrenská preteková 555-ka

07.03.2017 - gilbert

Odstrojený pretekový Jednohrb

07.03.2017 - gilbert

Odstrojený pretekový moped Stadion s nádržou z Mustanga

07.03.2017 - gilbert

Súčasný pretekový Jednosedadlák červený

07.03.2017 - gilbert

Súčasný pretekový Jednosedadlák zrejme pre český Fichtl-cup.

07.03.2017 - gilbert

Súčasný pretekový Jenosedadlák biely

07.03.2017 - gilbert

Súčasný pretekový Jednosedadlák s nádržou zo Stadiona

07.03.2017 - gilbert

Čiastočne okapotovaný súčasný pretekový Jednosedadlák

07.03.2017 - gilbert

Dobové náradie pre šprint na 400 metrov, motor Jednosedadlák

07.03.2017 - gilbert

Sprint  550+555

07.03.2017 - gilbert

Sprint 550+555

07.03.2017 - gilbert

Sprint 550+555

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »