ISSN 1336-6491 | Online: 2278 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - História Pionier: Jednohrby modelu "C"

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

História Pionier: Jednohrby modelu "C"

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 21.

25.06.2013 - gilbert

Dobová foto Jednohrba model C

25.06.2013 - gilbert

Súčasná foto modelu C

25.06.2013 - gilbert

Dobová foto z múzea v P. Bystrici SM 80 te roky

25.06.2013 - gilbert

Foto po zlikvidovaní múzea-pravá strana motocykla

25.06.2013 - gilbert

Foto po zlikvidovaní múzea-ľavá strana motocykla

25.06.2013 - gilbert

Foto opäť po premiestnení

25.06.2013 - gilbert

Pohľad z predu

25.06.2013 - gilbert

Pohľad z prava

25.06.2013 - gilbert

Foto na bývalom nádvorí Manetky

25.06.2013 - gilbert

Súčasnosť nekompletný vrak skladačky C s dielcami 555

25.06.2013 - gilbert

Opäť nekompletná skladačka 550+555

25.06.2013 - gilbert

Zátišie s Pioniermi, napravo skladačka 550

25.06.2013 - gilbert

Na zraze Pionierov 550 a 555

25.06.2013 - gilbert

Na skladačke v zápale jazdy

25.06.2013 - gilbert

Na pretekoch so skladačkou s nádržou z Maneta

25.06.2013 - gilbert

Model C tesne pred koncom renovácie

25.06.2013 - gilbert

Porenovačná foto skladačky s karburátorom na pravej stane a bez madla

25.06.2013 - gilbert

Porenovačná foto skladačky s tachometrom a bez madla

25.06.2013 - gilbert

Verzia skladačky s užitočným nosičom batožiny

25.06.2013 - gilbert

Iná verzia skladačky s iným nosičom

25.06.2013 - gilbert

Skladačka B+C s recesnou ceduľou

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »