Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1292 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30380
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17911)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12469)

Video-Foto Galéria - História Pionier: Pionier 05 a jeho exportné varianty

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

História Pionier: Pionier 05 a jeho exportné varianty

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 36.

24.06.2018 - gilbert

Pionier 05 s konečným prevedením predného blatníka

24.06.2018 - gilbert

dobová reklama na nový Pionier 05

24.06.2018 - gilbert

dobová reklama na Pionier 05 Sport

24.06.2018 - gilbert

iný leták na 05-ku s istou anglickou modelkou z roku 1964

24.06.2018 - gilbert

kolorovaný anglický leták na Pionierl05 v Anglicku s tou istou modelkou

24.06.2018 - gilbert

iné prevedenie anglického letáku z roku 1964 na Scooter 05

24.06.2018 - gilbert

ten istý leták na 05 Mini Sport rok 1964

24.06.2018 - gilbert

titulka inej zahraničnej brožúrky na Pionier 05 Scooterette

24.06.2018 - gilbert

titulka inej zahraničnej brožúrky na Pionier 05 Sport

24.06.2018 - gilbert

Časť brožúrky a oboma typmi Pioniera 05 v zahraničí

24.06.2018 - gilbert

kanadský  reklamný plagat Road King Kanada s Pionierom 05

24.06.2018 - gilbert

Titulka časopisu Motor Review s Pionierom 05 z roku 1965

24.06.2018 - gilbert

veltržné foto na Pionier 05 (moped05)

24.06.2018 - gilbert

domáce reklamné foto na Pionier 05

24.06.2018 - gilbert

domáce reklamné foto na Pionier 05 Sport 1

24.06.2018 - gilbert

domáce reklamné foto na Pionier 05 Sport 2

24.06.2018 - gilbert

prototyp športového Pioniera typ 22 pre USA ( vychádzal z Pioniera 05 Sport) z prava

24.06.2018 - gilbert

prototyp Pioniera typ 22 z ľavej strany

24.06.2018 - gilbert

foto repliky Pionier 22 pre USA postavenej zo súčiastok Pionierov z ľava

24.06.2018 - gilbert

replika Pionier 22 ponúkaná na predaj

24.06.2018 - gilbert

Pionier Road King(Pionier 05) pre Kanadu so smerovkami a plexisklom

24.06.2018 - gilbert

replika Pioniera Road King v kompletnej výbave

24.06.2018 - gilbert

iná replika Road King bez plexiskla

24.06.2018 - gilbert

Pionier typ 05 pre USA a Kanadu  s reumaplechmi,plexisklom, smerovkami a kormánom s hrazdičkou

24.06.2018 - gilbert

Pionier typ 05 pre USA a Kanadu bez reumaplechov s plexisklom a úzkymi riadidlami

24.06.2018 - gilbert

Pionier 05 s jedným sedadlom na vývoz do Európy

24.06.2018 - gilbert

05-ky pripravené na export

24.06.2018 - gilbert

fotoreprodukcia z dobovej tlače, ktorá sa objavila v súčasnom motocyklovom periodiku

24.06.2018 - gilbert

medzi používateľmi boli aj mníšky

24.06.2018 - gilbert

aj deti od 15 rokov, ak mali vodičák Pioniere používali legálne

24.06.2018 - gilbert

pod 15 rokov to boli frajeri, lebo jazdili bez vodičáku

24.06.2018 - gilbert

Pionier ako športové náradie v Branno-orientačných motocyklových súťažiach (BOMS) pod záštiou Zväzarmu

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »