ISSN 1336-6491 | Online: 2434 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - História Pionier: Pionierkové nosiče na 555-kách

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

História Pionier: Pionierkové nosiče na 555-kách

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 31.

15.01.2015 - gilbert

skúter Jawa 50 prototyp so zostavou ako Pionier 555 - sedadlo a nosič

15.01.2015 - gilbert

pražský halfpionier prototyp 555 - polonábojové kolesá a veľký predný blatník dobový leták

15.01.2015 - gilbert

pražský moped tváriaci sa ako Pionier 555

15.01.2015 - gilbert

iný pražský prototyp s mechanikou Pioniera 555 tiež bez tachometra

15.01.2015 - gilbert

laminátový prototyp pohľad z prava foto z dobovej tlače

15.01.2015 - gilbert

oskútrovaný Pionier, tváriaci sa ako tretí prototyp s reumaplechmi a prototypovým madlom

15.01.2015 - gilbert

reklama na prvé Pioniere 555

15.01.2015 - gilbert

reklama na export do Ázie

15.01.2015 - gilbert

sériový Pionier prvého modelu A v netradičnej farebnej kombinácii

15.01.2015 - gilbert

klasik prvého modelu A s madlom

15.01.2015 - gilbert

klasik prvého modelu A s praktickou brašŐou

15.01.2015 - gilbert

sériový  Pionier typ 555 po renovácii prvého modelu A

15.01.2015 - gilbert

klasik druhého modelu B s jednoduchším nosičom bez madla

15.01.2015 - gilbert

tristotisícy stroj z Považských Strojární Pionier 555 druhý model

15.01.2015 - gilbert

Deminov Pionier druhého modelu B

15.01.2015 - gilbert

Jednosedadlák druhý model B nálezový stavslepici_ulet

15.01.2015 - gilbert

druhý model B po renovácii s jednoduchším nosičom

15.01.2015 - gilbert

dve 50-ky na aakcii v Bernolákove

15.01.2015 - gilbert

B-kový klasik po dávnejšej renovácii

15.01.2015 - gilbert

B-kový klasik s brašŐou

15.01.2015 - gilbert

B-kový klasik s linkovaním z laminátového prototypu a zníženým sedlom

15.01.2015 - gilbert

B-ko s amatérskym madlom

15.01.2015 - gilbert

model s reumaplechmi a netovárenským nosičom s madlom

15.01.2015 - gilbert

tuningová skladačka 550-555-05-Simson bez nosiča

15.01.2015 - gilbert

tuningová skladačka  550-555-20 bez nosiča

15.01.2015 - gilbert

skladačka 555-05 s amatérskym nosičom

15.01.2015 - gilbert

 555-ka A s upravovaným motorom 20

15.01.2015 - gilbert

555-ka B so zníženým sedadlom a tunovaným motorom 20 z prava

15.01.2015 - gilbert

555-ka B tunovaná z ľava

15.01.2015 - gilbert

amatérsky giga košík na 555-ke s reumaplechmi

15.01.2015 - gilbert

555 A a new Pionýr-Betka

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »