ISSN 1336-6491 | Online: 2434 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - História Pionier: Vkusné doplnky na Jednosedadlákoch

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

História Pionier: Vkusné doplnky na Jednosedadlákoch

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 35.

25.03.2015 - gilbert

reklamný leták pre Fínsko - továrenský nosič

25.03.2015 - gilbert

továrenský nosič na modeli A doplnený reumaplechmi

25.03.2015 - gilbert

továrenský nosič na modeli B doplnený reumaplechmi

25.03.2015 - gilbert

 deminov stroj s drevenou bedničkou Demin

25.03.2015 - gilbert

dobové foto s ľavostrannou brašŐou z lesklej kože

25.03.2015 - gilbert

zimné foto s už obnosenou brašŐou

25.03.2015 - gilbert

555-ka modelu A s retrotaškou

25.03.2015 - gilbert

 B-kový klasik s ľavostrannou brašŐou z mäkkej kože

25.03.2015 - gilbert

pravostranná  brašňa na Jednosedadláku s predĆženým sedadlo

25.03.2015 - gilbert

okenná rukoväť ako madlo na modeli B

25.03.2015 - gilbert

maxinosič na zámorskom Jednosedadlaku

25.03.2015 - gilbert

detail na sedadlo a nosič na Jednosedadlaku spoza velkej mláky

25.03.2015 - gilbert

pohľad zo zadu na nosič

25.03.2015 - gilbert

podomácky robený košík, predchodca babetových košíkov

25.03.2015 - gilbert

prestavaný nosič z kývačky

25.03.2015 - gilbert

nosič na Jednosedadlaku z Ruska

25.03.2015 - gilbert

foto Jednosedadlaka s nosičom a motorom z typu 05

25.03.2015 - gilbert

giganosič na Jednosedadlaku z ukrajinskej stránky

25.03.2015 - gilbert

prototyp pražského skútra 550 s plexisklom

25.03.2015 - gilbert

skúter Jawa 50 prototyp so zostavou ako Pionier 555 - sedadlo a nosič a plexisklo

25.03.2015 - gilbert

skúter Jawa 50 prototyp s predĆženým sedadlom a plexiskolm

25.03.2015 - gilbert

Jednosedadlák s továrenským plexisklom

25.03.2015 - gilbert

upravené plexi 555 na mojom Gilberte scooter 20 s riadidlami 21

25.03.2015 - gilbert

dvestotiíca motorka z Považskej Bystrice zlatometalizovaný typ 555 model C s dvojsedlom pre NDR

25.03.2015 - gilbert

555-ka modelu C s dvojsedlom na veľtrhu v Lipsku

25.03.2015 - gilbert

reklamné foto na  555-ky s rozdielnym sedadlom

25.03.2015 - gilbert

Jednosedadlák s dvojsedadlom -nálezový stav

25.03.2015 - gilbert

555 C s dvojsedlom po staršej renovácii

25.03.2015 - gilbert

čerstvo zrenovovaný Pionier 555 C s brašŐou

25.03.2015 - gilbert

skladačka 555C+05 ako terénny stroj

25.03.2015 - gilbert

zrenovovaná 555  C so smerovkami a budíkmi

25.03.2015 - gilbert

skladačka 550+555+dvojvýfuk 21

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »