ISSN 1336-6491 | Online: 2048 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Honda Grossglockner tour 2004

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Honda Grossglockner tour 2004

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 29.

08.06.2004 - Herghott

Sneh, samý sneh...

08.06.2004 - Herghott

Motorky s tým správnym znakom na nádrži... :)) vo výške 2571 m.n.m.

08.06.2004 - Herghott

Varadero pri trojmetrovej snehovej stene

08.06.2004 - Herghott

Sám veľký Grossglockner (vpravo), pod ním ľadovec

08.06.2004 - Herghott

Vo výške asi 2300 m.n.m.

08.06.2004 - Herghott

Sneh všade, zima však nebola

08.06.2004 - Herghott

Pred mýtnicou

08.06.2004 - Herghott

Chata Edelweiβhute

08.06.2004 - Herghott

Honda Grossglockner tour 2004

08.06.2004 - Herghott

Honda Grossglockner tour 2004

08.06.2004 - Herghott

Honda Grossglockner tour 2004

08.06.2004 - Herghott

Kvôli výhľadom sa dá stáť každú chvíľu...

08.06.2004 - Herghott

Honda Grossglockner tour 2004

08.06.2004 - Herghott

Parkovisko na Freiwandeck (2369 m.n.m)

08.06.2004 - Herghott

Vo výške asi 2400 m.n.m.

08.06.2004 - Herghott

Kostolík v mestečku Heiligenblut (1301 m.n.m.). Z Freiwandecku sem vedie cesta s dokonalými zákrutami a povrchom

30.09.2003 - Herghott

Honda Grossglockner tour 2004

30.09.2003 - Herghott

Parkovisko na Edelweiβspitze (2571 m.n.m), na konci dva holandské GoldWingy.

30.09.2003 - Herghott

Honda Grossglockner tour 2004

30.09.2003 - Herghott

Okolie kempu Neunbrunnen

30.09.2003 - Herghott

Jedna z mála chvíľ, keď nám v kempe nepršalo

30.09.2003 - Herghott

Zeller See - jazero, okolo ktorého vyrástlo mesto Zell am See a najväčšie rakúske centrum turistického ruchu

10.10.2002 - Herghott

Honda Grossglockner tour 2004

10.10.2002 - Herghott

Smerom na Grossglockner

10.10.2002 - Herghott

Varaderko v tej výške odmietalo spolupracovať pod 3500 otáčiek

10.10.2002 - Herghott

Minikaplnka

10.10.2002 - Herghott

Grossglockner

10.10.2002 - Herghott

Klesanie z Freiwandecku do Heiligenblut, z dezénu ubudne hlavne na bokoch...

10.10.2002 - Herghott

Idylka

 

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »