ISSN 1336-6491 | Online: 2763 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Isle od Man 2016 - začal tréningový týždeň

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Isle od Man 2016 - začal tréningový týždeň

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 43.

02.06.2016 - Redakcia

Melf Brünn 1

02.06.2016 - Redakcia

Melf Brünn 2

02.06.2016 - Redakcia

Melf Brünn 3

02.06.2016 - Redakcia

Melf Brünn

02.06.2016 - Redakcia

Paul Arthur

02.06.2016 - Redakcia

Paul Arthur2

02.06.2016 - Redakcia

Paul Arthur3

02.06.2016 - Redakcia

Paul Arthur4

02.06.2016 - Redakcia

TT 28.5.2016_1

02.06.2016 - Redakcia

TT 28.5.2016_10

02.06.2016 - Redakcia

TT 28.5.2016_11

02.06.2016 - Redakcia

TT 28.5.2016_12

02.06.2016 - Redakcia

TT 28.5.2016_13

02.06.2016 - Redakcia

TT 28.5.2016_14

02.06.2016 - Redakcia

TT 28.5.2016_15

02.06.2016 - Redakcia

TT 28.5.2016_16

02.06.2016 - Redakcia

TT 28.5.2016_2

02.06.2016 - Redakcia

TT 28.5.2016_3

02.06.2016 - Redakcia

TT 28.5.2016_4

02.06.2016 - Redakcia

TT 28.5.2016_5

02.06.2016 - Redakcia

TT 28.5.2016_6

02.06.2016 - Redakcia

TT 28.5.2016_7

02.06.2016 - Redakcia

TT 28.5.2016_8

02.06.2016 - Redakcia

TT 28.5.2016_9

02.06.2016 - Redakcia

TT 29.5.2016_1

02.06.2016 - Redakcia

TT 29.5.2016_2

02.06.2016 - Redakcia

TT 29.5.2016_3

02.06.2016 - Redakcia

TT 30.5.2016_1

02.06.2016 - Redakcia

TT 30.5.2016_10

02.06.2016 - Redakcia

TT 30.5.2016_11

02.06.2016 - Redakcia

TT 30.5.2016_12

02.06.2016 - Redakcia

TT 30.5.2016_13

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »