ISSN 1336-6491 | Online: 2354 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Jawa Jižní Amerikou ve stopách Čechů - krásná Patagonie

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Jawa Jižní Amerikou ve stopách Čechů - krásná Patagonie

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 16.

04.02.2017 - KafiJKP

Zbytek rozpadlé klece ložiska

04.02.2017 - KafiJKP

Klec udělala paseku i na pístu

04.02.2017 - KafiJKP

S tímto jsme najeli 6000km

04.02.2017 - KafiJKP

Charlie a jeho Bob Marley

04.02.2017 - KafiJKP

Pan Králíček

04.02.2017 - KafiJKP

Charlie a jeho Jawa 350TS, se kteoru se chystá do amazonie

04.02.2017 - KafiJKP

Musíme se vloupat do vlastního kufru

04.02.2017 - KafiJKP

Zde v Patagonie jde celkem běžně platit benzín kartou

04.02.2017 - KafiJKP

Přijímají hlavně debitní karty

04.02.2017 - KafiJKP

250km ripia

04.02.2017 - KafiJKP

Úplně to láká vzít za plyn

04.02.2017 - KafiJKP

Tučňáků bylo plno a jsou vážně roztomilí

04.02.2017 - KafiJKP

Nechtějí se na nás však dívat

04.02.2017 - KafiJKP

Mořský lev a lvice

04.02.2017 - KafiJKP

Projektové triko

04.02.2017 - KafiJKP

Naši sponzoři

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »