ISSN 1336-6491 | Online: 2111 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Jazda pravidelnosti a pôvodných 500 km slovenských

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Jazda pravidelnosti a pôvodných 500 km slovenských

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 59.

28.08.2006 - gilbert

ČZ motor

28.08.2006 - gilbert

ČZ hodinky

28.08.2006 - gilbert

ČZ dofukovačka

28.08.2006 - gilbert

ČZ Metalex

28.08.2006 - gilbert

depo Star

28.08.2006 - gilbert

depo ČZ 250

28.08.2006 - gilbert

depo Puch

28.08.2006 - gilbert

depo Ariel

28.08.2006 - gilbert

depo    Kawasaki

28.08.2006 - gilbert

Prremier

28.08.2006 - gilbert

Suzuki 350

28.08.2006 - gilbert

Premier zprava

28.08.2006 - gilbert

Premier motor

28.08.2006 - gilbert

Pionier 555 s chráničmi a podlahou

28.08.2006 - gilbert

Mustang

28.08.2006 - gilbert

Ogar 250

28.08.2006 - gilbert

Mustang cet. pret.

28.08.2006 - gilbert

Jawa 350

28.08.2006 - gilbert

Jawa 250 Janeček

28.08.2006 - gilbert

Jawa 350.

28.08.2006 - gilbert

JAWA Janeček depo

28.08.2006 - gilbert

Indian

28.08.2006 - gilbert

Indian motor

28.08.2006 - gilbert

Honda Egli

28.08.2006 - gilbert

Honda 550

28.08.2006 - gilbert

Depo ČZ

28.08.2006 - gilbert

Depo kameŐolom

28.08.2006 - gilbert

Depo Puch.

28.08.2006 - gilbert

Depo Guzzi

28.08.2006 - gilbert

DKW

28.08.2006 - gilbert

DKW SB 350

28.08.2006 - gilbert

Cagiva 125

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »