Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1392 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31050
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18243)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12807)

Video-Foto Galéria - KTM Adventure 950 S - šelma po roku

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

KTM Adventure 950 S - šelma po roku

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 16.

11.03.2010 - haro007

Montáž xenónov

11.03.2010 - haro007

Nový štít

11.03.2010 - haro007

Výkonný svetlomet

11.03.2010 - haro007

Nádrže - papierový model

11.03.2010 - haro007

Papierový model

11.03.2010 - haro007

Rozkreslenie dielcov

11.03.2010 - haro007

Digitálna podoba na vypálenie plechov

11.03.2010 - haro007

Ideme ohýbať u Roba Dudeka

11.03.2010 - haro007

Ohnuté, zlepené

11.03.2010 - haro007

Gabo Hambalko čaruje

11.03.2010 - haro007

Pohľad do nádrže

11.03.2010 - haro007

Problematické miesto

11.03.2010 - haro007

Tonko Porhajaš strieka plničom

11.03.2010 - haro007

Miesto napojenia benzínového rozvodu

11.03.2010 - haro007

Hotovo

11.03.2010 - haro007

Hotovo

 

Ostatné Galérie
Motozem

indien-demo-zv-05-2025

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »