ISSN 1336-6491 | Online: 1947 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Korzika : Chorvátsko 0:1

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Korzika : Chorvátsko 0:1

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 24.

18.11.2009 - sibko

Ancona prístav

18.11.2009 - sibko

pred nalodením

18.11.2009 - sibko

trošku iná loďka

18.11.2009 - sibko

heliport obsadený

18.11.2009 - sibko

Split sa blíži - západ slnka

18.11.2009 - sibko

azijská posádka

18.11.2009 - sibko

ďaleko od domova

18.11.2009 - sibko

žehnám vám - márína Baška Voda

18.11.2009 - sibko

Baška Voda

18.11.2009 - sibko

kaplnka na Biokove

18.11.2009 - sibko

Baška Voda

18.11.2009 - sibko

pichajú aj nepichajú

18.11.2009 - sibko

niečo by zjedla

18.11.2009 - sibko

parasailing

18.11.2009 - sibko

cesta na Brač

18.11.2009 - sibko

v novembri bude čo lisovať

18.11.2009 - sibko

sladučké figi

18.11.2009 - sibko

z Biokova

18.11.2009 - sibko

krásne scenérie ,oproti Hvar

18.11.2009 - sibko

Biokovská cesta

18.11.2009 - sibko

koleno nedáš

18.11.2009 - sibko

vietor vo vlasoch

18.11.2009 - sibko

pár km adrenalínu

18.11.2009 - sibko

posledný západ slnka

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »