ISSN 1336-6491 | Online: 2763 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Krst ohňom!!! - Kniha Motorky na slovenských cestách

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Krst ohňom!!! - Kniha Motorky na slovenských cestách

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 14.

15.02.2017 - CBS-vydavateľstvo

Najprv sme knihu poliali benzínom, nech žiadnemu motorkárovi nikdy nechýba :-) - Krst knihy Motorky na slovenských cestách

15.02.2017 - CBS-vydavateľstvo

Potom Tomáš ,, Awia,, Hajduch škrtol zápalkou - Krst knihy Motorky na slovenských cestách

15.02.2017 - CBS-vydavateľstvo

A nastalo divadlo: Krst ohňom - Krst knihy Motorky na slovenských cestách

15.02.2017 - CBS-vydavateľstvo

V prípade požiaru sme mali pripravený aj džbán s vodou - Krst knihy Motorky na slovenských cestách

15.02.2017 - CBS-vydavateľstvo

Kniha Motorky na slovenských cestách pre všetkých milovníkov motoriek je na svete a je tu pre Vás - Krst knihy Motorky na slovenských cestách

15.02.2017 - CBS-vydavateľstvo

Kniha Motorky na slovenských cestách pre všetkých milovníkov motoriek je na svete a je tu pre Vás - Krst knihy Motorky na slovenských cestách

15.02.2017 - CBS-vydavateľstvo

Kniha Motorky na slovenských cestách pre všetkých milovníkov motoriek je na svete a je tu pre Vás - Krst knihy Motorky na slovenských cestách

15.02.2017 - CBS-vydavateľstvo

Kniha Motorky na slovenských cestách pre všetkých milovníkov motoriek je na svete a je tu pre Vás - Krst knihy Motorky na slovenských cestách

15.02.2017 - CBS-vydavateľstvo

Kniha Motorky na slovenských cestách pre všetkých milovníkov motoriek je na svete a je tu pre Vás - Krst knihy Motorky na slovenských cestách

15.02.2017 - CBS-vydavateľstvo

Autogramiáda - Krst knihy Motorky na slovenských cestách

15.02.2017 - CBS-vydavateľstvo

Autogramiáda - Krst knihy Motorky na slovenských cestách

15.02.2017 - CBS-vydavateľstvo

Autogramiáda - Krst knihy Motorky na slovenských cestách

15.02.2017 - CBS-vydavateľstvo

Trojica z tímu CBS: PR asistentka - Katka Krnáčová, majiteľ firmy CBS - Milan Paprčka a regionálny manažér CBS - Jaro Bodnárik - Krst knihy Motorky na slovenských cestách

15.02.2017 - CBS-vydavateľstvo

 - Krst knihy Motorky na slovenských cestách

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »