Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1947 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Litva a Gdaňsk za štyri dni

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Litva a Gdaňsk za štyri dni

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 36.

13.01.2017 - poldo

Wawelský drak

13.01.2017 - poldo

Mašinky

13.01.2017 - poldo

Hotel Sudavija

13.01.2017 - poldo

Švyturys

13.01.2017 - poldo

Kostol

13.01.2017 - poldo

Mašinky

13.01.2017 - poldo

Svojka

13.01.2017 - poldo

Trakai

13.01.2017 - poldo

Vilnius

13.01.2017 - poldo

Nepremoky

13.01.2017 - poldo

Nepremoky

13.01.2017 - poldo

Žehlenie

13.01.2017 - poldo

Profi výbava

13.01.2017 - poldo

Žeriav Gdansk

13.01.2017 - poldo

Bazilika

13.01.2017 - poldo

Mariacka ulička

13.01.2017 - poldo

Tržnica

13.01.2017 - poldo

Kostol Sv. Jána

13.01.2017 - poldo

Muzeum

13.01.2017 - poldo

Veža

13.01.2017 - poldo

Polske KFC

13.01.2017 - poldo

Molo Sopot

13.01.2017 - poldo

Blyskawica

13.01.2017 - poldo

Dar Pomorza

13.01.2017 - poldo

Malbork

13.01.2017 - poldo

Malbork

13.01.2017 - poldo

Malbork

13.01.2017 - poldo

Malbork

13.01.2017 - poldo

Malbork párty

13.01.2017 - poldo

Malbork párty

13.01.2017 - poldo

Malbork

13.01.2017 - poldo

Micina

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »