ISSN 1336-6491 | Online: 2139 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Múzeum historických vozidiel Mlynica

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Múzeum historických vozidiel Mlynica

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 11.

16.02.2004 - Awia

Stadion - Múzeum historických vozidiel Mlynica

16.02.2004 - Awia

Žeby Cafe racer :-)) - Múzeum historických vozidiel Mlynica

16.02.2004 - Awia

A Jawa so sajdkou... - Múzeum historických vozidiel Mlynica

16.02.2004 - Awia

Ešte raz BSA a jej brzdy... - Múzeum historických vozidiel Mlynica

16.02.2004 - Awia

Krásna jednoválcova Anglická klasika, BSA,  hneď vedľa je Harley... - Múzeum historických vozidiel Mlynica

16.02.2004 - Awia

Krásna jednoválcova Anglická klasika, BSA - Múzeum historických vozidiel Mlynica

16.02.2004 - Awia

Jawa 500 - Múzeum historických vozidiel Mlynica

16.02.2004 - Awia

Ogar 1935, moto vyrobená v licencii v Poľsku - Múzeum historických vozidiel Mlynica

16.02.2004 - Awia

Ariel z roku 1936 - Múzeum historických vozidiel Mlynica

16.02.2004 - Awia

Predvojnový Bavorák... - Múzeum historických vozidiel Mlynica

16.02.2004 - Awia

Historický snežný skúter. Švédsky výrobok. Slovensku ho darovali Východný nemci, keď sa v Tatrách konali Majstrovstvá sveta v lyžovaní - Múzeum historických vozidiel Mlynica

 

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »