ISSN 1336-6491 | Online: 2576 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Malé kubatúry, veľké výlety alebo na 125 ccm do Tatier

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Malé kubatúry, veľké výlety alebo na 125 ccm do Tatier

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 53.

10.09.2007 - shushen

Prvá zastávka(za SA, pri Dusle)

10.09.2007 - shushen

Duslo Šaľa

10.09.2007 - shushen

Cesta tam(ofca ofca ofca.. no nezaprem sa:D)

10.09.2007 - shushen

Cesta na chatu do Tekovskej Breznice

10.09.2007 - shushen

pohľad z pumpy hneď za Nitrou

10.09.2007 - shushen

Parking u mňa na chate...

10.09.2007 - shushen

raňajky pred liedlom v Novej Bani

10.09.2007 - shushen

raňajky pred liedlom v Novej Bani

10.09.2007 - shushen

Nová Baňa raňajky pred Lidlom

10.09.2007 - shushen

Nová Baňa, ticho pred búrkou

10.09.2007 - shushen

Tu začal dážď. Banská Bystrica

10.09.2007 - shushen

Premoknutí

10.09.2007 - shushen

Mokroooo

10.09.2007 - shushen

Dávidovi trošku pustili rukavice farbu :D

10.09.2007 - shushen

Vytúžené teplo po príchode

10.09.2007 - shushen

Sušili sme ako sa dalo aj tak neuschli všetky veci do odjazdu

10.09.2007 - shushen

Šušeň pred Popradským Tescom

10.09.2007 - shushen

Dávid s PP pozadím

10.09.2007 - shushen

Pred vjazdom do Smokovcov

10.09.2007 - shushen

Tatry (by boli keby že tam nie sú mraky)

10.09.2007 - shushen

Tatry(by mali byť)

10.09.2007 - shushen

Tatry

10.09.2007 - shushen

Tatry

10.09.2007 - shushen

Dávid a Štrbské pleso

10.09.2007 - shushen

Pokus o varenie

10.09.2007 - shushen

Biliárdek

10.09.2007 - shushen

Tatranská Lomnica, boli sme na čajíku

10.09.2007 - shushen

Odchod zo Starého smokovca

10.09.2007 - shushen

Tankovanie pred cestou domov

10.09.2007 - shushen

Pod Štrbským plesom

10.09.2007 - shushen

Cesta domov

10.09.2007 - shushen

Kriváň

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »