ISSN 1336-6491 | Online: 2205 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Maniva 2013

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Maniva 2013

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 31.

28.03.2014 - zeze

Seeberg Sattel

28.03.2014 - zeze

Večerná Nockalmstrasse

28.03.2014 - zeze

Passo Cibiana - severná rampa

28.03.2014 - zeze

Passo Duran, sedlo

28.03.2014 - zeze

Passo Duran, južná rampa

28.03.2014 - zeze

Passo del Maré, fotogenické serpentíny pomaly zarastajú

28.03.2014 - zeze

Passo del Maré, záverečný traverz

28.03.2014 - zeze

Passo della Spina, v pozadí traverz na Dosso Alto

28.03.2014 - zeze

Traverz Spina - Dosso Alto je miestami dosť exponovaný

28.03.2014 - zeze

Exponovaný traverz Spina - Dosso Alto

28.03.2014 - zeze

Pohľad z Passo del Dosso Alto na prístupovú cestu

28.03.2014 - zeze

Záver stúpania na Goletto delle Crocette, v pozadí traverz Dosso Alto - Maniva

28.03.2014 - zeze

Traverz Giogo Della Bala - Croce Domini

28.03.2014 - zeze

Passo di Croce Domini

28.03.2014 - zeze

Passo Gávia, južná rampa

28.03.2014 - zeze

Passo Gávia, južná rampa

28.03.2014 - zeze

Passo Gávia

28.03.2014 - zeze

Passo della Foppa

28.03.2014 - zeze

Traverz Passo di Foppa - Guspesa

28.03.2014 - zeze

Výhľady z traverzu Foppa - Guspesa

28.03.2014 - zeze

Traverz Foppa - Guspesa

28.03.2014 - zeze

Passo di Guspesa, pohľad na juh na Alpi Orobie

28.03.2014 - zeze

Večerné Golleto di Cadino, magické miesto

28.03.2014 - zeze

Pohľad z vrcholovej stanice lanovky na Monte Spinale

28.03.2014 - zeze

Brenta Gruppe pri pohľade z Monte Spinale

28.03.2014 - zeze

Všadeprítomné jablkové sady

28.03.2014 - zeze

Penser Joch - južná rampa

28.03.2014 - zeze

Penser Joch - pohľad zo sedla na juh

28.03.2014 - zeze

Penser Joch - začiatok klesania na sever

28.03.2014 - zeze

Traverz Giogo Della Bala - Croce Domini

28.03.2014 - zeze

Vstup do národného parku Gesäuse

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »