ISSN 1336-6491 | Online: 2576 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Manx GP 2017 - Laki Sloboda na ostrove Man vybojoval dve repliky hlavnej trofeje!

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Manx GP 2017 - Laki Sloboda na ostrove Man vybojoval dve repliky hlavnej trofeje!

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 33.

05.09.2017 - Andy Taylor

Miroslav Laki Sloboda - Manx GP 2017

05.09.2017 - Andy Taylor

Miroslav Laki Sloboda - Manx GP 2017

05.09.2017 - archív M. Slobodu

Miroslav Laki Sloboda - Manx GP 2017

05.09.2017 - archív M. Slobodu

Miroslav Laki Sloboda - Manx GP 2017

05.09.2017 - Retro

Zákruta Glen Helen 3 - Manx GP 2017

05.09.2017 - Retro

May hill - Manx GP 2017

05.09.2017 - Retro

Stanovište maršalov - Parliament square- Manx GP 2017

05.09.2017 - Retro

Grand Stand  - Manx GP 2017

05.09.2017 - Retro

Grand Stand  - Manx GP 2017

05.09.2017 - Retro

Grand Stand  - Manx GP 2017

05.09.2017 - Retro

Na ostrove zaviala aj Slovenská vlajka - Manx GP 2017

05.09.2017 - Retro

Conor Cummins (s kávou v ruke) - za hlavnou tribúnou |Manx GP 2017

05.09.2017 - Retro

Suveníry  - Manx GP 2017

05.09.2017 - Retro

Ian Hutchinson - Manx GP 2017

05.09.2017 - Retro

John McGuinness - Manx GP 2017

05.09.2017 - Retro

Depo  - Manx GP 2017

05.09.2017 - Retro

Replika prilby Joey Dunlopa - Manx GP 2017

05.09.2017 - Retro

Pamätná tabuľa na cintoríne - Manx GP 2017

05.09.2017 - Retro

Obchod v meste Douglas - Manx GP 2017

05.09.2017 - Retro

Zátišie pred domom - Manx GP 2017

05.09.2017 - Retro

Traťový komisár - Manx GP 2017

05.09.2017 - Retro

Parliament square - Manx GP 2017

05.09.2017 - Retro

Fairy bridge - Manx GP 2017

05.09.2017 - Retro

Joey Dunlop - pamätník - Manx GP 2017

05.09.2017 - Retro

Joey Dunlop - pamätník - Manx GP 2017

05.09.2017 - Retro

Joey Dunlop - pamätník - Manx GP 2017

05.09.2017 - Retro

Creg-ny-baa - Manx GP 2017

05.09.2017 - Retro

Joey Dunlop nadácia - Manx GP 2017

05.09.2017 - Retro

Laki Sloboda - Manx GP 2017

05.09.2017 - Retro

Stan - vyhlasovanie výsledkov - Manx GP 2017

05.09.2017 - Retro

Odovzdávanie cien - Manx GP 2017

05.09.2017 - Retro

Odovzdávanie cien - Manx GP 2017

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »