Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2048 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Moja Alpská anabáza

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Moja Alpská anabáza

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 39.

26.11.2009 - Allfik

All inclusive

26.11.2009 - Allfik

Zell am See

26.11.2009 - Allfik

Rakúska gazdiná

26.11.2009 - Allfik

Custom motorbike

26.11.2009 - Allfik

Takto výtajú motorkárov

26.11.2009 - Allfik

Ide sa do hmly

26.11.2009 - Allfik

Stretávam Petra s Dabkou

26.11.2009 - Allfik

Edel

26.11.2009 - Allfik

Prichádzajú ďaľší

26.11.2009 - Allfik

Odtiaľ som prišiel ...

26.11.2009 - Allfik

 ...a hen tam pokračujem =)

26.11.2009 - Allfik

Počasie sa lepší

26.11.2009 - Allfik

Naši predchodcovi

26.11.2009 - Allfik

Pekne sa to kľukatí

26.11.2009 - Allfik

Cesta na výhliadku F.J. pod GG

26.11.2009 - Allfik

Face to face

26.11.2009 - Allfik

Dostávam rady od Petra

26.11.2009 - Allfik

Cesta na výhliadku F.J. pod GG

26.11.2009 - Allfik

Cesta na výhliadku F.J. pod GG

26.11.2009 - Allfik

Cesta na výhliadku F.J. pod GG

26.11.2009 - Allfik

Cesta na výhliadku F.J. pod GG

26.11.2009 - Allfik

Cesta na výhliadku F.J. pod GG

26.11.2009 - Allfik

Cesta na výhliadku F.J. pod GG

26.11.2009 - Allfik

Cesta na výhliadku F.J. pod GG

26.11.2009 - Allfik

Výhliadka F.J.

26.11.2009 - Allfik

Výhliadka Franca Jozefa

26.11.2009 - Allfik

...malo to 87tis km

26.11.2009 - Allfik

Dôchodca?

26.11.2009 - Allfik

pozostatky ľadovca

26.11.2009 - Allfik

Heiligenblut

26.11.2009 - Allfik

Heiligenblut

26.11.2009 - Allfik

La Dolomity

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »