ISSN 1336-6491 | Online: 2037 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Moja cesta na Yuki Matrix 125 cez Alpy

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Moja cesta na Yuki Matrix 125 cez Alpy

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 41.

15.01.2009 - vic73

obedňajšia prestávka neďaleko Villachu

15.01.2009 - vic73

pri Villachu

15.01.2009 - vic73

Lago di Predil

15.01.2009 - vic73

zákruty zo Sella Nevea

15.01.2009 - vic73

prvé ubytovanie camp Forni di Sopra

15.01.2009 - vic73

Forni di Sopra

15.01.2009 - vic73

Valle di Cadore

15.01.2009 - vic73

Valle di Cadore

15.01.2009 - vic73

výhliadka na cesta k Passo Cibiana

15.01.2009 - vic73

Passo Staulanza

15.01.2009 - vic73

Passo Staulanza, v pozadí M. Pelmo

15.01.2009 - vic73

M. Pelmo zo severnej strany

15.01.2009 - vic73

krajinka na ceste na p. di Giau

15.01.2009 - vic73

k passo di Giau

15.01.2009 - vic73

passo di Giau

15.01.2009 - vic73

výhliadka z p. di Giau

15.01.2009 - vic73

p. di Giau- motoraj

15.01.2009 - vic73

stužka k passo di Fedaia

15.01.2009 - vic73

 Lago di Fedaia- vpravo hrebeň Marmolady

15.01.2009 - vic73

cesta k Sellajoch

15.01.2009 - vic73

Sellajoch

15.01.2009 - vic73

hory nad passo di Gardena

15.01.2009 - vic73

malé osvieženie

15.01.2009 - vic73

v pozadí Colfosco

15.01.2009 - vic73

ranné upratovanie v campe S. Vigilio

15.01.2009 - vic73

ranná kávička

15.01.2009 - vic73

posledné zostatky ľadovcav Nár. parku Stelvio

15.01.2009 - vic73

Passo d. Stevio

15.01.2009 - vic73

passo d. Stelvio

15.01.2009 - vic73

passo d. Stelvio

15.01.2009 - vic73

takto to vyzerá zvrchu

15.01.2009 - vic73

aha, kam som sa dostal

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »