ISSN 1336-6491 | Online: 2048 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Montenegro summer trip 2015

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Montenegro summer trip 2015

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 42.

30.10.2015 - ulltraa

Osijek

30.10.2015 - ulltraa

Malý Off-Road

30.10.2015 - ulltraa

Šćepan Polje

30.10.2015 - ulltraa

Tunel

30.10.2015 - ulltraa

Odbočka Durmitor

30.10.2015 - ulltraa

Cesta na Žabljak

30.10.2015 - ulltraa

Piva

30.10.2015 - ulltraa

Pasúce sa kone

30.10.2015 - ulltraa

NP Durmitor

30.10.2015 - ulltraa

Prutas

30.10.2015 - ulltraa

NP Durmitor

30.10.2015 - ulltraa

NP Durmitor, oddych

30.10.2015 - ulltraa

NP Durmitor, oko

30.10.2015 - ulltraa

Sutomore, hlavná pláž

30.10.2015 - ulltraa

Chrám sv. Jovana Vladimira

30.10.2015 - ulltraa

Nočná teplota

30.10.2015 - ulltraa

Skadarské jazero

30.10.2015 - ulltraa

Cesta na Muriči

30.10.2015 - ulltraa

Muriči pláž

30.10.2015 - ulltraa

Muriči

30.10.2015 - ulltraa

Kotorská zátoka

30.10.2015 - ulltraa

Kotor

30.10.2015 - ulltraa

NP Lovcén

30.10.2015 - ulltraa

NP Lovcén - Schody k mauzóleu

30.10.2015 - ulltraa

NP Lovcén - Peter II. Petrovič

30.10.2015 - ulltraa

NP Lovcén - Jazerský vrch

30.10.2015 - ulltraa

NP Lovcén - Mauzóleum

30.10.2015 - ulltraa

NP Lovcén - Podporné stĺpy

30.10.2015 - ulltraa

Budva

30.10.2015 - ulltraa

Dolný kostol

30.10.2015 - ulltraa

Horný kostol

30.10.2015 - ulltraa

Freska

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »