ISSN 1336-6491 | Online: 1947 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Morava, Čechy, august 2010

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Morava, Čechy, august 2010

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 25.

30.03.2011 - 77speedy

Miro s kuchtíkom v Makove

30.03.2011 - 77speedy

Prvý večer

30.03.2011 - 77speedy

Ešte jedna spoločná pri splave

30.03.2011 - 77speedy

Spoločná fotka

30.03.2011 - 77speedy

Prestávka na pumpe pri Brne

30.03.2011 - 77speedy

Miro in action - najrýchlejší choprák na Slovensku

30.03.2011 - 77speedy

pauzička v Telči

30.03.2011 - 77speedy

Prestávka v Telči

30.03.2011 - 77speedy

Ešte raz Telč

30.03.2011 - 77speedy

Hoštice - nezastavujeme - cieľ cesty

30.03.2011 - 77speedy

Hoštický paroháč

30.03.2011 - 77speedy

Chladenie prehriatých partii tela

30.03.2011 - 77speedy

Kaiowas konečne vie, odkiaľ má korene

30.03.2011 - 77speedy

Kam ešte dnes ideme

30.03.2011 - 77speedy

Martin

30.03.2011 - 77speedy

Na zámku v Hlubokej

30.03.2011 - 77speedy

Obed v Uherskom Hradišti

30.03.2011 - 77speedy

Okrem Martina všetci vo vode

30.03.2011 - 77speedy

Raňajky pod zámkom

30.03.2011 - 77speedy

Romanové nočné kúpanie

30.03.2011 - 77speedy

Tibor si dal aj čelovku, aby viac oslnil

30.03.2011 - 77speedy

To je paráda - Mirkov veget

30.03.2011 - 77speedy

Martin po druhé

30.03.2011 - 77speedy

zámok Hluboká

30.03.2011 - 77speedy

Fotenie na Vranovskej priehrade

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »