ISSN 1336-6491 | Online: 2237 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Motodovolenka 2011 - Pobaltie + kúsok Balkánu

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Motodovolenka 2011 - Pobaltie + kúsok Balkánu

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 40.

13.08.2011 - felika

Varšava

13.08.2011 - felika

Varšava námestie

13.08.2011 - felika

Litovská hranica

13.08.2011 - felika

Vodný hrad Trakai

13.08.2011 - felika

Vilnius s riekou Neris

13.08.2011 - felika

Litva, stred Európy

13.08.2011 - felika

Lotyšská hranica

13.08.2011 - felika

Gaizinkalns

13.08.2011 - felika

Estónska hranica

13.08.2011 - felika

Na brehu Čudského jazera

13.08.2011 - felika

Narva

13.08.2011 - felika

Narva - hranica dvoch svetov

13.08.2011 - felika

Kundí denník

13.08.2011 - felika

Kunda

13.08.2011 - felika

Romantický západ slnka nad Baltikom

13.08.2011 - felika

Tallinn z hradného vrchu

13.08.2011 - felika

Riga

13.08.2011 - felika

Riga

13.08.2011 - felika

Vodopády Ventas Rumba

13.08.2011 - felika

Vodopády Ventas Rumba

13.08.2011 - felika

Hora kr+ˇ+Ąov - Kry+Ąi+¦ kalnas

13.08.2011 - felika

Hora kr+ˇ+Ąov - Kry+Ąi+¦ kalnas

13.08.2011 - felika

Dotyk PL, LT a RUS

13.08.2011 - felika

Mosty v Staőczykach

13.08.2011 - felika

 Mazurské jazerá

13.08.2011 - felika

Vlčí brloh alebo Wylczy szaniec

13.08.2011 - felika

Vlčí brloh alebo Wylczy szaniec

13.08.2011 - felika

GdaŐsk - ... to je parník!

13.08.2011 - felika

GdyŐa

13.08.2011 - felika

Hrad Malbork

13.08.2011 - felika

Hrad Malbork

13.08.2011 - felika

Osvienčim

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »