ISSN 1336-6491 | Online: 2685 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Naživo: Na Babette za polárny kruh 2017 - 60 dní, 8000 km

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Naživo: Na Babette za polárny kruh 2017 - 60 dní, 8000 km

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 124.

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

Príchod na Senické námestie

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

Moped Slovakia (59.deň)

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

Babeťáci u Babeťáka (56.deň)

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

Národný park, Malá Fatra (56.deň)

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

Kemp na ihrisku (56.deň)

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

Tatry (55.deň)

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

Opravy ciest na Slovensku (54.deň)

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

52.Deň

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

Láďov zasnežený tlmič

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

50.Deň - Láďove prvé pichnutie

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

Rozpadnutý náboj zadného kolesa

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

Poľské cesty druhej triedy (48.deň)

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

Denisov šiesty defekt (46.deň)

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

45.Deň - Denisov kvalitný nepremok

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

Estónske cesty druhej triedy (42.deň)

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

Trajekt do Estónska (41.deň)

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

S Fínom v saune

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

Kemp na pláži vo Fínsku (36.deň)

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

Sušiak

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

Opustený fínsky autobus

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

24ka (32.deň)

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

Fínsko je plné úžasných jazier

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

Čech na Liberte na ceste  na Nordkapp

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

A dal to!

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

Sme vo Fínsku!

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

Nórske fjordy

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

Najsevernejší pevninský maják

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

Nordkinn - najsevernejší bod pevninskej Európy

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

Sme najvyššie, čo sa dá!

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

Nordkinn, pobrežie

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

Do večera to dáme!

17.07.2017 - NaBabettePoSvete

Tam to je!

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »