ISSN 1336-6491 | Online: 1942 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Na sever - skrz lesy, skrz divočinu

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Na sever - skrz lesy, skrz divočinu

Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 237.

31.12.2017 - KaTeM

Iron Maiden - The Book Of Souls World Tour - 2016

31.12.2017 - KaTeM

Rastplatz v Nemecku

31.12.2017 - KaTeM

Po pamiatkách v Bad Bramstadt

31.12.2017 - KaTeM

Teroristi na letisku v Kodani

31.12.2017 - KaTeM

AlesSteinar

31.12.2017 - KaTeM

Kempovanie vo Švédsku

31.12.2017 - KaTeM

Pred múzeom Husqvarna

31.12.2017 - KaTeM

Vadestena

31.12.2017 - KaTeM

Čítanie literatúry na pohrebisku áut

31.12.2017 - KaTeM

Pohrebisko áut

31.12.2017 - KaTeM

Spoločná foto so Slovákmi žijúcimi v Nórsku

31.12.2017 - KaTeM

HeddalKirke

31.12.2017 - KaTeM

Smerom na Lysebotn fjord

31.12.2017 - KaTeM

Nad Lysebotn fjord

31.12.2017 - KaTeM

Lysebotn fjord

31.12.2017 - KaTeM

Ranná hmla

31.12.2017 - KaTeM

Odpočívalo v tuneli

31.12.2017 - KaTeM

Borgund Stave Kirke

31.12.2017 - KaTeM

Jarný sneh

31.12.2017 - KaTeM

Boyarbreen

31.12.2017 - KaTeM

Nezaprší a nezaprší

31.12.2017 - KaTeM

Geiranger

31.12.2017 - KaTeM

Atlantická cesta

31.12.2017 - KaTeM

Čakanie na trajekt

31.12.2017 - KaTeM

Eso-peso na polárnom kruhu

31.12.2017 - KaTeM

Polárny kruh

31.12.2017 - KaTeM

Po pólnoci pri Bodo

31.12.2017 - KaTeM

Lofoty

31.12.2017 - KaTeM

Zdroj neskutočného smradu

31.12.2017 - KaTeM

Niekde v Nórsku

31.12.2017 - KaTeM

Naše ubytovanie

31.12.2017 - KaTeM

Soby

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »