ISSN 1336-6491 | Online: 2029 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Naprieč Južnou Amerikou: Porto Vhelo (Brazília) – Cusco (Peru)

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Naprieč Južnou Amerikou: Porto Vhelo (Brazília) – Cusco (Peru)

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 38.

21.11.2012 - Jakub Nahodil

mapka

21.11.2012 - Jakub Nahodil

Marek opravil blatník. Punks not dead! Anarchy in Brasil

21.11.2012 - Jakub Nahodil

Vybraný motor z Malucha

21.11.2012 - Jakub Nahodil

Brazilii smer Peru... v nizine bourky v horach snih. Marek si to vylozene uziva.

21.11.2012 - Jakub Nahodil

Lesy, nekonecne lesy. More stromu, kterym plujeme

21.11.2012 - Jakub Nahodil

Jawa

21.11.2012 - Jakub Nahodil

Tady je Markovych 250 ccm velka kubatura. Stopetadvacitky to vozi mnohem vic (a mnohem pomaleji)

21.11.2012 - Jakub Nahodil

Rodinka na motorce To umi vsude. Ale ctyri chlapi a dva barely

21.11.2012 - Jakub Nahodil

O pozornost nemame nouzi, meli bysme neco prodavat.

21.11.2012 - Jakub Nahodil

Motorky tady maji radi... a rozumi jim.

21.11.2012 - Jakub Nahodil

Tak tohle jsme jeste nevideli... a neuvidite.

21.11.2012 - Jakub Nahodil

Na starych mostech se bydli.

21.11.2012 - Jakub Nahodil

Poridili jsme susenou koku... chutna to divne.

21.11.2012 - Jakub Nahodil

Peruanska svatba...

21.11.2012 - Jakub Nahodil

Vysokohorsky autobus... pohodlne si to hrne do ctyr tisic nad morem.

21.11.2012 - Jakub Nahodil

Nahoru, porad nahoru...

21.11.2012 - Jakub Nahodil

Jawe to v kopcich jede

21.11.2012 - Jakub Nahodil

Lamy, vsude kolem, proste se tu pasou. Asi nekomu patri.

21.11.2012 - Jakub Nahodil

Dereme se nahoru, pomalu, ale celkem jiste

21.11.2012 - Jakub Nahodil

4725 m. n. m. - trabti rekord a dost mozna i rekord dvoutaktnich aut. Dokazali jsme to!

21.11.2012 - Jakub Nahodil

Rano v 4700 metrech.. zima a boleni hlavy. Cesta nahoru nebyl takovy flam, jako nco takhle vysoko bez aklimatizace.

21.11.2012 - Jakub Nahodil

Ledovec Ausangate 6300 metru. vrcholky jsou na dosah... Najdi pet rozdilu proti nasledujici fotce.

21.11.2012 - Jakub Nahodil

Marek chtel spat v hamace, stejne jako o 4500 metru nize. Vydrzel docela dlouho...

21.11.2012 - Jakub Nahodil

Marek chtel spat v hamace...

21.11.2012 - Jakub Nahodil

Hory, vsude kolem nas, nadherne a puste. Zadni turiste, zadni lyzari...

21.11.2012 - Jakub Nahodil

Vysokohorsky autobus jede na fotbal...

21.11.2012 - Jakub Nahodil

Dalsi vrchol a dalsi silene stoupani...

21.11.2012 - Jakub Nahodil

...pomalu a nejiste, brzdy se nam vari. Cekame a chladime.

21.11.2012 - Jakub Nahodil

Brzdime cim se da...

21.11.2012 - Jakub Nahodil

Vypustit prevarenou brzdovku, odvzdusnit a jedeme dal...

21.11.2012 - Jakub Nahodil

...boj za nezavislot tu byl tyuhy, jako vsudde.

21.11.2012 - Jakub Nahodil

Stado ovci jsme jeste trabantem nehonili, docela nam to slo.

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »