ISSN 1336-6491 | Online: 2205 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - PRVÉ ALPY

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

PRVÉ ALPY

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 20.

16.07.2003 - TTom

foto3. Hahntennjoch (1903m). Východná časť pred stúpaním do sedla.

16.07.2003 - TTom

foto4. Hahntennjoch (1903m). Západná časť, zjazd.

16.07.2003 - TTom

foto5. Hahntennjoch (1903m). Západná časť, efektné oblaky tvorili šľahačku celej našej cesty.

16.07.2003 - TTom

foto7. Berwanger Sattel (1530m). Toto nám pripomenulo Slovensko.

16.07.2003 - TTom

foto8. Biberkopf (2599m). Najjužnejší bod Nemecka. Prostredie dokonale krásne, ako z gýčovej reklamy.

16.07.2003 - TTom

foto9. Flexenpass (1784m). Pohľad z juhu. Vo vytesaných „polotuneloch“ možno stretnúť kravu. Takže bacha.

16.07.2003 - TTom

foto10. Arlbergpass (1800m). Pohľad na západnú časť.

16.07.2003 - TTom

foto11. Silvretta – Hochalpenstrasse (2032m). Lesné kľukaté stúpanie zo západnej strany.

16.07.2003 - TTom

foto12. Silvretta – Hochalpenstrasse (2032m) západ. Múr malej priehrady.

16.07.2003 - TTom

foto13. Silvretta – Hochalpenstrasse (2032m) západ.

16.07.2003 - TTom

foto15. Silvretta – Hochalpenstrasse (2032m). Zjazd po východnej strane. Keď kravu svrbí za uchom, pomôže späťák.

16.07.2003 - TTom

foto17. Kops-Stausse (1850m) jazero.

16.07.2003 - TTom

foto18. Reschenpass (1508m) Veža zatopeného románskeho kostola v Reschensee.

16.07.2003 - TTom

foto19. Stúpanie na Umbrail (2503m).

16.07.2003 - TTom

foto22. Stelvio (2758m) Pohľad na sever. Brutus cestus.

16.07.2003 - TTom

foto24. Gavia (2652m) „Vrcholové“ pleso. Pochmúrne počasie sa ku Gavii hodí. Regenky sa zišli.

16.07.2003 - TTom

foto26. Umbrail (2503m). Zjazd. Tankvak a „otváracia“ integrála zjednodušujú fotenie počas krátkych zastávok. Úsek cesty pod lesom je bez asfaltu.

16.07.2003 - TTom

foto31. Kaunertal (2750m). Zjazd. Naše posledné výhľady...

16.07.2003 - TTom

foto25. Gavia (2652m). Južná časť.

16.07.2003 - TTom

foto21. Stelvio (2758m) Pohľad na sever. Chcelo by to kameru.

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »