ISSN 1336-6491 | Online: 1947 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Pionier 05 Šport a Pionier 21

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Pionier 05 Šport a Pionier 21

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 56.

20.06.2023 - gilbert

reklamný plagát na Pionier 05 Sport I

20.06.2023 - gilbert

reklamné foto z výrobného pásu

20.06.2023 - gilbert

reklamné foto z Považskej Bystrice

20.06.2023 - gilbert

Pionier 50 typ 05 sport II prospekt

20.06.2023 - gilbert

reklamné foto na Pionier 05 Šport

20.06.2023 - gilbert

Šport

20.06.2023 - gilbert

replika ponúkaná ako originál

20.06.2023 - gilbert

predajca na internete ho ponúkal ako originál, no ten (originál) bol údajne zlikvidovaný priamo v strojárňach

20.06.2023 - gilbert

nesmrteľná klasika z Považia

20.06.2023 - gilbert

reklamné foto na Pionier 21

20.06.2023 - gilbert

Pionier 21 ako prezentácia recesie

20.06.2023 - gilbert

Pionier 21 nálezový stav

20.06.2023 - gilbert

Pionier 21 po renovácii

20.06.2023 - gilbert

ako rodinné približovadlo Pionier 05 Šport

20.06.2023 - gilbert

Pionier 21 ako náradie pre jazdu zručnosti

20.06.2023 - gilbert

Pionier 21 ako športové náradie I

20.06.2023 - gilbert

Pionier 21 ako športové náradie II

20.06.2023 - gilbert

plejáda mladých športovcov na Pionieroch a Mustangoch

20.06.2023 - gilbert

dekorovaní viťazi

20.06.2023 - gilbert

Pioniere 21 na pretekoch v Poľsku

20.06.2023 - gilbert

vozidlo stvorené na frajerinu pred fotoaparátom

20.06.2023 - gilbert

v netradičnej farebnej kombinácii

20.06.2023 - gilbert

ako súťažné náradie na západočeskom maratóne

20.06.2023 - gilbert

športové náradie riadené budúcim vojakom z povolania (ČSLA)

20.06.2023 - gilbert

ako výcvikové vozidlo armády (ČSĽA)

20.06.2023 - gilbert

v prevedení khaki

20.06.2023 - gilbert

po vyradení z armády a odstrojení v rukách civila

20.06.2023 - gilbert

ako turistické vozidlo Mareka Slobodníka  a jeho kolegov

20.06.2023 - gilbert

nové a staré prevedenie 21-ky

20.06.2023 - gilbert

staré prevedenie 21-ky s lisovaným rámom a individuálne osadeným predným blatníkom 555

20.06.2023 - gilbert

nové prevedenie 21-ky ešte so starým zadným blatníkom

20.06.2023 - gilbert

nálezový stav novej 21-ky so starým zadným blatníkom

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »