ISSN 1336-6491 | Online: 1947 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Pioniercross Chrenovec-Brusno 2015

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Pioniercross Chrenovec-Brusno 2015

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 35.

05.10.2015 - Gabriel Sado

Pohoda pred štartom

05.10.2015 - Gabriel Sado

Prichádzajú favoriti

05.10.2015 - Gabriel Sado

Malá porada pred štartom

05.10.2015 - Gabriel Sado

Na trati rivali, v depe kamaráti. Peter Sado a Miro Trnka

05.10.2015 - Gabriel Sado

Pioniercross Chrenovec-Brusno 2015

05.10.2015 - Gabriel Sado

Jazdec so svojim mechanikom,managerom,sponzorom a trénerom

05.10.2015 - Gabriel Sado

IMG_3165

05.10.2015 - Gabriel Sado

IMG_3166

05.10.2015 - Gabriel Sado

.Rozprava

05.10.2015 - Gabriel Sado

.Rozprava pred štartom

05.10.2015 - Gabriel Sado

.Hlavný organizátor pán Slanina

05.10.2015 - Gabriel Sado

Organizačný výbor

05.10.2015 - Gabriel Sado

Sústredenie tesne pred štartom

05.10.2015 - Gabriel Sado

Ženy a muži na štart

05.10.2015 - Gabriel Sado

A je odštartované

05.10.2015 - Gabriel Sado

IMG_3184

05.10.2015 - Gabriel Sado

IMG_3182

05.10.2015 - Gabriel Sado

IMG_3185

05.10.2015 - Gabriel Sado

IMG_3186

05.10.2015 - Gabriel Sado

IMG_3188

05.10.2015 - Gabriel Sado

IMG_3190

05.10.2015 - Gabriel Sado

IMG_3191

05.10.2015 - Gabriel Sado

IMG_3194

05.10.2015 - Gabriel Sado

IMG_3195

05.10.2015 - Gabriel Sado

IMG_3187

05.10.2015 - Gabriel Sado

Špecialisti na štarte

05.10.2015 - Gabriel Sado

Vyhlásenie výsledkov

05.10.2015 - Gabriel Sado

Najmladší účastník

05.10.2015 - Gabriel Sado

Najstarší účastníci

05.10.2015 - Gabriel Sado

Ocenenie pre konštruktéra

05.10.2015 - Gabriel Sado

enské zastúpenie v štartovnom poli

05.10.2015 - Gabriel Sado

Zľava Sado,Jánošík a Škraban v triede Klasik

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »