ISSN 1336-6491 | Online: 2045 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Postrehy z výstavy Motocykel 2013 - časť 1.

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Postrehy z výstavy Motocykel 2013 - časť 1.

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 30.

31.03.2013 - Romoto

 Inazuma - víťaz pomeru najväčší blatník k objemu motora

31.03.2013 - Romoto

 Za takéto plasty by sa nemusela hanbiť ani osemstovka

31.03.2013 - Romoto

 Nová päťstovka od Hondy CB500 X

31.03.2013 - Romoto

 Odierajúce sa plasty na CB500 F

31.03.2013 - Romoto

 veľké plasty vedia vyrobiť už aj v Brazílii

31.03.2013 - Romoto

 Poklepkám - a plast! Tak už aj Panigale!

31.03.2013 - Romoto

 A verili by ste, že aj z druhej strany

31.03.2013 - Romoto

 Plast môže vyzerať aj skvelo - Honda

31.03.2013 - Romoto

 Až na slider - 300 Ninja - krása!

31.03.2013 - Romoto

 MV Agusta  - vyššia liga designu

31.03.2013 - Romoto

 Detail ktorý nie je bežne viditeľný

31.03.2013 - Romoto

 BMW nemusím, ale nové GS-ko je plné krásnych  detailov

31.03.2013 - Romoto

 Ale tento Poseidónov trojzubec by bez protekcie cez STK neprešiel ...

31.03.2013 - Romoto

 Výpočet uzatvára ostrý design typický pre ostatné Kawasaki.

31.03.2013 - Romoto

 V tejto farebnej kombinácii pôsobí predný blatník MV dosť čínsky

31.03.2013 - Romoto

 Z tohto pohľadu troška chaos

31.03.2013 - Romoto

 Krása podľa Husquarny

31.03.2013 - Romoto

 Toto sa odvážim pomenovať slovkom gýč

31.03.2013 - Romoto

005 - Hadicový chaos na krásnej CB-éčke

31.03.2013 - Romoto

 Na Inazume je všetko najväčšie

31.03.2013 - Romoto

 Perfektne dielensky spracované prinajmenšom divné riadidlá

31.03.2013 - Romoto

 R1 čaká asi odtučňovačka - taký kufor sa už dnes nenosí

31.03.2013 - Romoto

 Najkrajšie koleso na výstave možno patrilo Triumphu

31.03.2013 - Romoto

 Najškaredšie zadné koleso by patrilo mojej obľúbenej Aguste, ale predbehol ju ...

31.03.2013 - Romoto

 ... predbehol ju tento Brazílčan s predným kolesom, ktoré akoby z oka vypadlo Honde CB 1000R

31.03.2013 - Romoto

 Až príliš jednoducho (lacno) vyzerajúce nastavovanie predného štítu na Kawe

31.03.2013 - Romoto

 BMW používa na plexi komplikovanú vnútornú aerodynamiku na úrovni F1 z konca 80-tych rokov

31.03.2013 - Romoto

 Nechýba tu kryt na zamedzenie zachytenia rukavice alebo topánky pri nehode

31.03.2013 - Romoto

 V ručnej práci (zváranie) majú na rozdiel od strojovej (odlievanie, kovoobrábanie) pri Panigale rezervy...

31.03.2013 - Romoto

 U KTM nám ukázali, ako treba vystužiť zadnú kyvnú vidlicu aby sa neprehýbala. Na advenčrovi by som ju ale umývať nechcel.

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »