ISSN 1336-6491 | Online: 2045 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Postrehy z výstavy Motocykel 2013 - časť 2.

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Postrehy z výstavy Motocykel 2013 - časť 2.

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 39.

31.03.2013 - Romoto

 suzuki

31.03.2013 - Romoto

 honda

31.03.2013 - Romoto

 suzuki

31.03.2013 - Romoto

 suzuki

31.03.2013 - Romoto

 aprilia

31.03.2013 - Romoto

 aprilia

31.03.2013 - Romoto

 mv agusta

31.03.2013 - Romoto

 triumph

31.03.2013 - Romoto

 kawasaki

31.03.2013 - Romoto

 kawasaki

31.03.2013 - Romoto

 ducati

31.03.2013 - Romoto

 ducati

31.03.2013 - Romoto

 ktm

31.03.2013 - Romoto

 mv agusta

31.03.2013 - Romoto

 wolf

31.03.2013 - Romoto

 výfuk gladius - datail hodný amatérskeho konštruktéra

31.03.2013 - Romoto

 Olejové sklíčko z novej CéBéčky

31.03.2013 - Romoto

 Upevnenie kufrov na Aprilke - aké jednoduché ...!

31.03.2013 - Romoto

 Tieto blinkre nikto pri nasadaní neodkopne, znova Aprilia

31.03.2013 - Romoto

 "Jednoduché" elektronické prvky prenikajú prenikajú všade

31.03.2013 - Romoto

 Takmer nič sa bez nich nepohne

31.03.2013 - Romoto

 Poriadok musí byť aj v hadičkách - na motocykloch z Apeninského poloostrova to nie je vždy pravidlom

31.03.2013 - Romoto

 Husquarna ušetrila na dĆžke hadíc. Krásu v Őom treba nájsť.

31.03.2013 - Romoto

 Akože jednoduchý výfuk v duchu 70 rokov - vypracovaný trombón

31.03.2013 - Romoto

 Koľko súčiastok treba na Hi-Tech koncovku a la Honda

31.03.2013 - Romoto

 Tu to má aj Akrapoviĺ ťažké

31.03.2013 - Romoto

 Nové GS-ko je vo všetkých smeroch prepracované do detailu

31.03.2013 - Romoto

 Oko potešia prvotriedne zvary - Honda

31.03.2013 - Romoto

 Lícovanie plastov z Talianska

31.03.2013 - Romoto

 MV Agusta Brutale - najkrajší naháč z kontinentu

31.03.2013 - Romoto

 Talianka je v páse až dievčensky štíhla

31.03.2013 - Romoto

 SnáČ iba v Ostrovanovi má, čo sa krásy týka, konkurenciu

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »