ISSN 1336-6491 | Online: 2323 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Potemkinova dedina

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Potemkinova dedina

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 98.

30.10.2014 - kutri

Lvov

30.10.2014 - kutri

Lvov- vojenská akadémia

30.10.2014 - kutri

lvov- Kyjev

30.10.2014 - kutri

Podgoreckij zamok a príslušenstvo

30.10.2014 - kutri

oprava bočáku

30.10.2014 - kutri

šašlik a boršč boli jediné jedlá, ktoré sme vedeli bezpečne identifikovať. Všetko ostatné z jedálneho lístka bolo prekvapením

30.10.2014 - kutri

Milošov Veľký problém...

30.10.2014 - kutri

môj jediný problém bol pobaliť sa

30.10.2014 - kutri

Kyjev-Černobyľ

30.10.2014 - kutri

prvá vstupná brána do zakázanej zóny

30.10.2014 - kutri

Černobyľsky rajon

30.10.2014 - kutri

Kyjev- Kursk

30.10.2014 - kutri

vystrelený laďák

30.10.2014 - kutri

vystrelený laďák

30.10.2014 - kutri

útočisko pred dažďom

30.10.2014 - kutri

trh v Kursku

30.10.2014 - kutri

trh v Kursku

30.10.2014 - kutri

Miloš a Dmitrij

30.10.2014 - kutri

Kursk

30.10.2014 - kutri

Zakarpatská Ukrajina

30.10.2014 - kutri

ráno

30.10.2014 - kutri

Moskva

30.10.2014 - kutri

Moskva

30.10.2014 - kutri

Moskva

30.10.2014 - kutri

moskovské hody

30.10.2014 - kutri

Ivan a Tina

30.10.2014 - kutri

Moskva- Valday

30.10.2014 - kutri

boľševníkový les

30.10.2014 - kutri

moldavskí priatelia motorkári

30.10.2014 - kutri

Stefan videl perák prvý krát naživo

30.10.2014 - kutri

Valday

30.10.2014 - kutri

nečakané ubytovanie

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »