ISSN 1336-6491 | Online: 2434 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Priamo z Milána - Honda, KTM, BMW, Ducati a ostatné

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Priamo z Milána - Honda, KTM, BMW, Ducati a ostatné

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 29.

06.11.2007 - Herghott

Honda CB1000R Hornet

06.11.2007 - Herghott

Honda CB1000R Hornet

06.11.2007 - Herghott

Honda CB1000R Hornet

06.11.2007 - Herghott

Honda CB1000R Hornet

06.11.2007 - Herghott

Prístrojovka novej Hondy DN01

06.11.2007 - Herghott

Miláno 2008 - Honda DN01

06.11.2007 - Herghott

Miláno 2008 - Honda Forza 250

06.11.2007 - Herghott

Miláno 2008 - Honda Forza 250

06.11.2007 - Herghott

Miláno 2008 - Honda Forza 250

06.11.2007 - Awia

Miláno 2008 4

06.11.2007 - Awia

Miláno 2008 -  MV Agusta

06.11.2007 - Awia

Miláno 2008 - MV Agusta

06.11.2007 - Awia

Miláno 2008 - Vectrix

06.11.2007 - Awia

Miláno 2008 Cagiva Mito

06.11.2007 - Awia

Derbi Mulhacen

06.11.2007 - Awia

Ducati 848

06.11.2007 - Awia

Ducati 1098 R

06.11.2007 - Awia

Ducati Monster 696

06.11.2007 - Awia

Moto Morini Granpasso 1200

06.11.2007 - Awia

Aprilia SMV 750 dorsoduro

06.11.2007 - Awia

Aprilia FV2

06.11.2007 - OOOOOOO

Miláno 2008 - Honda SCV Lead

06.11.2007 - Herghott

Miláno 2008 -  Honda DN-01

06.11.2007 - Awia

Miláno 2008 - KTM RC8

06.11.2007 - Awia

Miláno 2008 - KTM RC8

06.11.2007 - Awia

Miláno 2008 - KTM RC8

06.11.2007 - Awia

Miláno 2008 - BMW 800 GS

06.11.2007 - Awia

Miláno 2008 - BMW F 650

06.11.2007 - Awia

Miláno 2008 - BMW G 450

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »