ISSN 1336-6491 | Online: 953 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31680
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18512)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13168)

Video-Foto Galéria - Priehrada Mládeže

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Priehrada Mládeže

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 21.

18.07.2021 - gilbert

pôvodné trasovanie Váhu.

18.07.2021 - gilbert

pôvodný meandrový tok Váhu

18.07.2021 - gilbert

pôvodný tok Váhu pri Nimnici

18.07.2021 - gilbert

prípravy stavby priehrady

18.07.2021 - gilbert

pôvodná delta s pôvodnou železničnou traťou

18.07.2021 - gilbert

v popredí baraky, ktoré skončili pod vodou a v pozadí ubytovne, ktoré sú dnes liečebné domy kúpeľov

18.07.2021 - gilbert

náprotivný breh priehrady - dedina mládeže dávno

18.07.2021 - gilbert

dedina mládeže dnes - Dolný Milochov

18.07.2021 - gilbert

drevenica z potopenej obce Okrut

18.07.2021 - gilbert

priehradný múr dnes uzavretý

18.07.2021 - gilbert

pohľad na múr zo spodu, sú tam dva kanály

18.07.2021 - gilbert

pri pôvodnom prameni I

18.07.2021 - gilbert

pri pôvodnom prameni II

18.07.2021 - gilbert

približovadlo zamestnanca elektrárne

18.07.2021 - gilbert

pohľad na kúpeľný areál

18.07.2021 - gilbert

bývalé železničné lôžko pripravené na výstavbu cesty

18.07.2021 - gilbert

koľajnice sú už len na priecestí

18.07.2021 - gilbert

pripravený betónový podklad budúcej cesty

18.07.2021 - gilbert

úsek priehrady za Nimnicou a na druhom brehu za Dolným Milochovom

18.07.2021 - gilbert

kúsok pôvodnej cesty pri Hornom Milochove

18.07.2021 - gilbert

skúšobne leteckých motorov v bývalých Považských Strojárňach.

 

Ostatné Galérie

Vespa

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »