ISSN 1336-6491 | Online: 2048 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Pripyat - mesto duchov

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Pripyat - mesto duchov

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 30.

25.08.2009 - ZyklonB

Kontorla dokladov checkpoint Dytyatki

25.08.2009 - ZyklonB

KPP

25.08.2009 - ZyklonB

Jedna z mnoha dedín ktore pohltila vegetácia

25.08.2009 - ZyklonB

Príroda vyhráva

25.08.2009 - ZyklonB

Ziarenie v dedine

25.08.2009 - ZyklonB

Pripyat - mesto duchov

25.08.2009 - ZyklonB

Vstup do agentúry

25.08.2009 - ZyklonB

Model Slavutycha

25.08.2009 - ZyklonB

Na briefingu

25.08.2009 - ZyklonB

Magazin na stanici

25.08.2009 - ZyklonB

Opustená stanica

25.08.2009 - ZyklonB

Pamätník hasičom

25.08.2009 - ZyklonB

Dedina Kopachi

25.08.2009 - ZyklonB

Skola Kopachi

25.08.2009 - ZyklonB

Nedostavané chladiace veze 5 a 6 reaktora

25.08.2009 - ZyklonB

Prometheus

25.08.2009 - ZyklonB

Radiácia pri objekte elektrárne

25.08.2009 - ZyklonB

Model sarkofágu

25.08.2009 - ZyklonB

Sarkofág

25.08.2009 - ZyklonB

Rozlozeny model

25.08.2009 - ZyklonB

Rozlozeny model 2

25.08.2009 - ZyklonB

Oplotenie elektrárne

25.08.2009 - ZyklonB

Vstup do mesta

25.08.2009 - ZyklonB

Hotel Polesie

25.08.2009 - ZyklonB

Nasadzujeme respirátory

25.08.2009 - ZyklonB

Budovy v meste

25.08.2009 - ZyklonB

Pripyat - mesto duchov

25.08.2009 - ZyklonB

Elektrická autodráha

25.08.2009 - ZyklonB

Pôrodnica

25.08.2009 - ZyklonB

Prvá spadnutá budova

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »