ISSN 1336-6491 | Online: 2037 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Prototyp českej Jawy 50 motocykel

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Prototyp českej Jawy 50 motocykel

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 26.

29.07.2012 - gilbert

Moped Jawa Praha

29.07.2012 - gilbert

Skúter Jawa Praha

29.07.2012 - gilbert

Moped Jawa 50 tváriaci sa ako Pionier 555

29.07.2012 - gilbert

Jawa 50 prototyp Praha tváriaci sa ako Pionier 555

29.07.2012 - gilbert

Malá česká Jawa-Jawetta a Jawa 50

29.07.2012 - gilbert

Slovenský Pionier 555

29.07.2012 - gilbert

Rám Pioniera 550

29.07.2012 - gilbert

Rám Pioniera 555

29.07.2012 - gilbert

Detail na zadnú časť Jawy 50 s jednou strunou

29.07.2012 - gilbert

Karburátor na ľavej strane česká Jawa 50

29.07.2012 - gilbert

Karburátor Pionier 555 na pravej strane

29.07.2012 - gilbert

Celonábojové brzdy na slovenskom Pionieri

29.07.2012 - gilbert

Polonábojové brzdy na Jawe 50

29.07.2012 - gilbert

Rovné riadidlá na Pionieri

29.07.2012 - gilbert

Riadidlá Jawy 359 na prototype Jawa 50

29.07.2012 - gilbert

Sériový predný blatník 555 kovový-slovenský

29.07.2012 - gilbert

Sklolaminátový predný blatník českého prototypu Jawa 50

29.07.2012 - gilbert

Zadný blatník indického Pioniera  s prelismi pozdĆž celého blatníka

29.07.2012 - gilbert

Prelisy na originály Pionier 555

29.07.2012 - gilbert

Krátke prelisy na prototype Jawa 50

29.07.2012 - gilbert

Svetlomet bez tachometra na Jawe 50

29.07.2012 - gilbert

Svetlomet Pioniera s tachometrom

29.07.2012 - gilbert

Zadne svetlo Jawy 50

29.07.2012 - gilbert

Zané svetlo Pioniera 555

29.07.2012 - gilbert

Foto z českej publikácie s doplnkom

29.07.2012 - gilbert

Foto zo slovenskej publikácie

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »