ISSN 1336-6491 | Online: 2354 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Prvý deň svetového endura v Krompachoch máme úspešne za sebou

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Prvý deň svetového endura v Krompachoch máme úspešne za sebou

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 77.

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Xtreme Test

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Cross Test Spišské Vlachy

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Štart cross testu Spišské Vlachy

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Peter Podhorský na štarte

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Jaroslav Katriňák na štarte

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Juraj Dózsa na štarte

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Ivan Cervantes, víťaz prvého dňa a vedúci šampionátu v kategórii E1

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Ivan Cervantes na Xtreme Teste

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Xtreme Test

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Peter Podhorský na Xtreme Teste

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006- Peter Podhorský na Xtreme Teste

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Xtreme Test

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006- Jaroslav Katriňák na Xtreme Teste

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Jaroslav Katriňák na Xtreme Teste

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Jaroslav Katriňák na Xtreme Teste

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Jaroslav Katriňák na Xtreme Teste

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Juraj Dózsa na Xtreme Teste

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Juraj Dózsa na Xtreme Teste

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Šefan Svitko na Xtreme Teste

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Šefan Svitko na Xtreme Teste

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Enduro Test

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Enduro Test - Peter Podhradský

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Enduro Test

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Enduro Test

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Enduro Test - Juraj Dózsa

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Enduro Test - Juraj Dózsa

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Enduro Test - Zlatko Novosád

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Enduro Test - Jaroslav Katriňák

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Juraj Dózsa

03.09.2006 - Awia

Enduro Krompachy 2006 - Ivan Cervantes

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »