Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1415 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30380
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17911)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12469)

Video-Foto Galéria - Prvý parný motocykel na svete, Sylvester Howard Roper, 1867-1869 - replika originálu

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Prvý parný motocykel na svete, Sylvester Howard Roper, 1867-1869 - replika originálu

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 26.

22.03.2015 - Awia

Prvý parný motocykel na svete, Sylvester Howard Roper, 1867-1869 - replika originálu

22.03.2015 - Awia

Prvý parný motocykel na svete, Sylvester Howard Roper, 1867-1869 - replika originálu

22.03.2015 - Awia

Prvý parný motocykel na svete, Sylvester Howard Roper, 1867-1869 - replika originálu

22.03.2015 - wikipedia.org

Dobový plagát - pozvánka na prevádzanie dvoch parných strojov Sylvestera Ropera

22.03.2015 - wikipedia.org

Sylvester H. Roper zahynul v sedle - noviny Boston Daily Globe - 2. júna 1896

22.03.2015 - Awia

Prvý parný motocykel na svete, Sylvester Howard Roper, 1867-1869 - replika originálu

22.03.2015 - Awia

Drevené kolesá s priemerom 34 palcov (860 mm) - Prvý parný motocykel na svete, Sylvester Howard Roper, 1867-1869 - replika originálu

22.03.2015 - Awia

Vzduchové pneumatiky ešte neboli dostupné - Prvý parný motocykel na svete, Sylvester Howard Roper, 1867-1869 - replika originálu

22.03.2015 - Awia

Stupačky jazdca v oske predné kolesa - Prvý parný motocykel na svete, Sylvester Howard Roper, 1867-1869 - replika originálu

22.03.2015 - Awia

Kľukový mechanizmus na zadnom kolese - Prvý parný motocykel na svete, Sylvester Howard Roper, 1867-1869 - replika originálu

22.03.2015 - Awia

Zadné koleso - Prvý parný motocykel na svete, Sylvester Howard Roper, 1867-1869 - replika originálu

22.03.2015 - Awia

Parný kotol - Prvý parný motocykel na svete, Sylvester Howard Roper, 1867-1869 - replika originálu

22.03.2015 - Awia

Parný kotol - Prvý parný motocykel na svete, Sylvester Howard Roper, 1867-1869 - replika originálu

22.03.2015 - Awia

Parný kotol - Prvý parný motocykel na svete, Sylvester Howard Roper, 1867-1869 - replika originálu

22.03.2015 - Awia

Sedlo bolo zároveň aj nádržou na vodu z ktorej sa voda tankovala do kotla ručnou pumpou - Prvý parný motocykel na svete, Sylvester Howard Roper, 1867-1869 - replika originálu

22.03.2015 - Awia

Prvý parný motocykel na svete, Sylvester Howard Roper, 1867-1869 - replika originálu

22.03.2015 - Awia

Predná vidlica bola pevná s robustnými riaditkami s drevennými rúčkami - Prvý parný motocykel na svete, Sylvester Howard Roper, 1867-1869 - replika originálu

22.03.2015 - Awia

Otočná bola celá rukoväť: Otočením vpred sa otváral plyn, otočením vzad sa aplikovala prítlačná trecia brzda na predné koleso
- Prvý parný motocykel na svete, Sylvester Howard Roper, 1867-1869 - replika originálu

22.03.2015 - Awia

Komín - Prvý parný motocykel na svete, Sylvester Howard Roper, 1867-1869 - replika originálu

22.03.2015 - Awia

Prvý parný motocykel na svete, Sylvester Howard Roper, 1867-1869 - replika originálu

22.03.2015 - Awia

Dva piesty s vŕtaním cca 57 mm boli po bokoch rámu - Prvý parný motocykel na svete, Sylvester Howard Roper, 1867-1869 - replika originálu

22.03.2015 - Awia

Kľukový mechanizmus na zadnom kolese - Prvý parný motocykel na svete, Sylvester Howard Roper, 1867-1869 - replika originálu

22.03.2015 - Awia

Dva piesty s vŕtaním cca 57 mm boli po bokoch rámu - Prvý parný motocykel na svete, Sylvester Howard Roper, 1867-1869 - replika originálu

22.03.2015 - Awia

Dva piesty s vŕtaním cca 57 mm boli po bokoch rámu - Prvý parný motocykel na svete, Sylvester Howard Roper, 1867-1869 - replika originálu

22.03.2015 - Awia

Kľukový mechanizmus na zadnom kolese - Prvý parný motocykel na svete, Sylvester Howard Roper, 1867-1869 - replika originálu

22.03.2015 - Awia

Prvý parný motocykel na svete, Sylvester Howard Roper, 1867-1869 - replika originálu

 

Ostatné Galérie

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »