ISSN 1336-6491 | Online: 2139 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - ROMANIA 2016 - krásna aj v nepremokoch

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

ROMANIA 2016 - krásna aj v nepremokoch

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 38.

03.01.2017 - ulltraa

Plánovanie pri káve

03.01.2017 - ulltraa

Băile Acâs - Termálne kúpalisko, Rumunsko

03.01.2017 - ulltraa

Malý oddych

03.01.2017 - ulltraa

Malý oddych

03.01.2017 - ulltraa

Na cestách

03.01.2017 - ulltraa

Cluj-Napoca

03.01.2017 - ulltraa

Cluj-Napoca, Kaufland

03.01.2017 - ulltraa

Salina Turda

03.01.2017 - ulltraa

Salina Turda, Ruské koleso

03.01.2017 - ulltraa

Salina Turda, loďky

03.01.2017 - ulltraa

Turda, privát

03.01.2017 - ulltraa

Turda, privát terasa

03.01.2017 - ulltraa

Most cez rieku

03.01.2017 - ulltraa

Pizza a lasagne

03.01.2017 - ulltraa

hrad Corvin

03.01.2017 - ulltraa

Corvin a MY

03.01.2017 - ulltraa

Corvin, mučiareň

03.01.2017 - ulltraa

Corvin, záhrada

03.01.2017 - ulltraa

Horska Chata - Cabana Obârşia Lotrului, Rumunsko - Bod záujmu

03.01.2017 - ulltraa

Transalpina

03.01.2017 - ulltraa

Transalpina, kone

03.01.2017 - ulltraa

Aj takéto majú :-)

03.01.2017 - ulltraa

Enduro obed

03.01.2017 - ulltraa

Transfagarasan

03.01.2017 - ulltraa

Transfagarasan

03.01.2017 - ulltraa

Transfagarasan, vodopád

03.01.2017 - ulltraa

Transfagarasan, kemp

03.01.2017 - ulltraa

Transfagarasan, mackovia

03.01.2017 - ulltraa

Obliekanie do nepremokov

03.01.2017 - ulltraa

Fetesti, penzión

03.01.2017 - ulltraa

Navodari

03.01.2017 - ulltraa

Navodari, pláž

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »