ISSN 1336-6491 | Online: 2045 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - RUMUNSKO 2009 – Po stopách Rally Central Europe

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

RUMUNSKO 2009 – Po stopách Rally Central Europe

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 63.

07.08.2009 - haro007

"Podhustená" pneumatika vlečky

07.08.2009 - haro007

Honda v Galaxy

07.08.2009 - haro007

Moderné Rumunsko

07.08.2009 - haro007

Pravoslávne Rumunsko

07.08.2009 - haro007

Konečne v horskom stredisku Izvoare

07.08.2009 - haro007

Po výjazde s pádmi

07.08.2009 - haro007

Zberači čučoriedok so Slavom

07.08.2009 - haro007

Na vrchole Ignisu

07.08.2009 - haro007

Vyhasnutá sopka na obzore (vpravo červený padák)

07.08.2009 - haro007

Fauna Ignisu

07.08.2009 - haro007

Pohľad z Ignisu na tábor (skrytý v stromoch vľavo hore od posledného domu)

07.08.2009 - haro007

Adam trénuje (červený kruh na skale je hranicou rezervácie)

07.08.2009 - haro007

Takmer utopil mašinu

07.08.2009 - haro007

Dobré svetlo...

07.08.2009 - haro007

Lubo

07.08.2009 - haro007

Údržba po 7 pádoch, Adam s náhradným strojom

07.08.2009 - haro007

Obraz Rumunska (červené body sú navzájom vizuálne pospájané okolo rezervácie!)

07.08.2009 - haro007

Portrét drzane

07.08.2009 - haro007

Ranná orientácia

07.08.2009 - haro007

Pred kostolom v Chiuzbaia

07.08.2009 - haro007

Vysmiaty Adam v Izvoare

07.08.2009 - haro007

Jedného sme chceli kúpiť

07.08.2009 - haro007

Krásne miesto pádu Adama

07.08.2009 - haro007

Banálna zákruta, z ktorej vyletel

07.08.2009 - haro007

Adam páli po vrstevnici

07.08.2009 - haro007

Cesta na Poiana Brazior

07.08.2009 - haro007

Stúpanie na trávnatých poľanách

07.08.2009 - haro007

Smer Ukrajinské hranice (bodky na ceste sú Slavo a Adam)

07.08.2009 - haro007

Póza pod vysielačom na Ignise

07.08.2009 - haro007

Vrcholová fotka

07.08.2009 - haro007

Dedinka Chiuzbaia

07.08.2009 - haro007

Prechod lesom na Firizu

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »