Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1415 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30380
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17911)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12469)

Video-Foto Galéria - Rally Dakar ročník 1983 - a púštna búrka

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Rally Dakar ročník 1983 - a púštna búrka

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 29.

03.07.2009 - zeON

Barigo 570

03.07.2009 - zeON

Morini 550

03.07.2009 - zeON

Yamaha XT 600

03.07.2009 - zeON

Yamaha XT 570

03.07.2009 - zeON

Yamaha XT550

03.07.2009 - zeON

Yamaha XT125

03.07.2009 - zeON

KTM GS 560

03.07.2009 - zeON

ELM SUZUKI 1000

03.07.2009 - zeON

Honda XR 250

03.07.2009 - zeON

Honda XR 600

03.07.2009 - zeON

Pugeot TLX 125

03.07.2009 - zeON

BMW 980 GS

03.07.2009 - zeON

BMW 980 GS Hubert Auriol vitaz

03.07.2009 - zeON

VW Iltis

03.07.2009 - zeON

Mercedes 280 GE

03.07.2009 - zeON

Toyota Hi-Lux

03.07.2009 - zeON

Toyota FJ

03.07.2009 - zeON

Toyota Carina

03.07.2009 - zeON

Land Rover

03.07.2009 - zeON

Datsun

03.07.2009 - zeON

Jeep CJ 8

03.07.2009 - zeON

Renault Prairie

03.07.2009 - zeON

Renault 18

03.07.2009 - zeON

Range Rover

03.07.2009 - zeON

Range Rover V8

03.07.2009 - zeON

Portaro

03.07.2009 - zeON

Volvo C3

03.07.2009 - zeON

Pinzgauer

03.07.2009 - zeON

MAN

 

Ostatné Galérie
Kawasaki Good Times Tour

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »