ISSN 1336-6491 | Online: 1362 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30380
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17911)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12469)

Video-Foto Galéria - Rally Lisabon - Dakar 2008 - 3. 1. 2008 - technické prebierky

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Rally Lisabon - Dakar 2008 - 3. 1. 2008 - technické prebierky

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 23.

03.01.2008 - Awia

Startovacia lampa

03.01.2008 - Awia

IMGP7687

03.01.2008 - Awia

IMGP7702

03.01.2008 - Awia

IMGP7717

03.01.2008 - Awia

IMGP7720

03.01.2008 - Awia

Marc Coma na technických prebierkach Rally Lisabon - Dakar 2008

03.01.2008 - Awia

IMGP7760

03.01.2008 - Awia

IMGP7764

03.01.2008 - Awia

IMGP7772

03.01.2008 - Awia

IMGP7775

03.01.2008 - Awia

IMGP7778

03.01.2008 - Awia

IMGP7779

03.01.2008 - Awia

IMGP7783

03.01.2008 - Awia

IMGP7795

03.01.2008 - Awia

IMGP7816

03.01.2008 - Awia

IMGP7818

03.01.2008 - Awia

IMGP7836

03.01.2008 - Awia

IMGP7842

03.01.2008 - Awia

IMGP7850

03.01.2008 - Awia

IMGP7857

03.01.2008 - Awia

IMGP7873

03.01.2008 - Awia

IMGP7877

03.01.2008 - Awia

IMGP7884

 

Ostatné Galérie
Kawasaki Good Times Tour

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »