Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1947 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Rumunsko, Moldavsko a Ukrajina 2006

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Rumunsko, Moldavsko a Ukrajina 2006

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 30.

27.12.2006 - Francuz

Satu Mare

27.12.2006 - Francuz

Po daždi

27.12.2006 - Francuz

Cesta ku kláštoru

27.12.2006 - Francuz

Pohľad zo sedla Prislop

27.12.2006 - Francuz

Kemp Vatra Dornei

27.12.2006 - Francuz

Moldavské dediny

27.12.2006 - Francuz

Povinná hygiena

27.12.2006 - Francuz

Moldavsko

27.12.2006 - Francuz

Moldavsko

27.12.2006 - Francuz

Moldavsko

27.12.2006 - Francuz

Moldavsko

27.12.2006 - Francuz

Berehove

27.12.2006 - Francuz

Odesa

27.12.2006 - Francuz

Odesa

27.12.2006 - Francuz

Dedko nám radí cestu

27.12.2006 - Francuz

Pereje v dedine Šesory

27.12.2006 - Francuz

Koliba pred Vorochtou

27.12.2006 - Francuz

Vjazd do nár. parku

27.12.2006 - Francuz

Vojenská horská cesta

27.12.2006 - Francuz

Vojenská horská cesta

27.12.2006 - Francuz

Vojenská horská cesta

27.12.2006 - Francuz

Vojenská horská cesta

27.12.2006 - Francuz

Vojenská horská cesta

27.12.2006 - Francuz

Vojenská horská cesta

27.12.2006 - Francuz

Vojenská horská cesta

27.12.2006 - Francuz

Vojenská horská cesta

27.12.2006 - Francuz

Vojenská horská cesta

27.12.2006 - Francuz

Solotvina

27.12.2006 - Francuz

Odbočka na Koločavu

27.12.2006 - Francuz

Múzeum plťoplavby

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »