Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1425 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30380
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17911)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12469)

Video-Foto Galéria - Rumunsko a Bulharsko 2005

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Rumunsko a Bulharsko 2005

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 34.

22.06.2006 - Herghott

DSC01996

22.06.2006 - Herghott

DSC01998

22.06.2006 - Herghott

DSC01999

22.06.2006 - Herghott

DSC02002

22.06.2006 - Herghott

DSC02003

22.06.2006 - Herghott

DSC02006

22.06.2006 - Herghott

DSC02029

22.06.2006 - Herghott

DSC02031

22.06.2006 - Herghott

DSC02032

22.06.2006 - Herghott

DSC02034

22.06.2006 - Herghott

DSC02048

22.06.2006 - Herghott

DSC02049_1

22.06.2006 - Herghott

DSC02054_1

22.06.2006 - Herghott

DSC02056_1

22.06.2006 - Herghott

DSC02075

22.06.2006 - Herghott

DSC02078

22.06.2006 - Herghott

DSC02084

22.06.2006 - Herghott

DSC02085

22.06.2006 - Herghott

DSC02086

22.06.2006 - Herghott

DSC02092

22.06.2006 - Herghott

DSC02094

22.06.2006 - Herghott

DSC02095

22.06.2006 - Herghott

DSC02096

22.06.2006 - Herghott

DSC02097

22.06.2006 - Herghott

DSC02098

22.06.2006 - Herghott

DSC02100

22.06.2006 - Herghott

DSC02102

22.06.2006 - Herghott

DSC02105

22.06.2006 - Herghott

DSC02108

22.06.2006 - Herghott

DSC02110

22.06.2006 - Herghott

DSC02112

22.06.2006 - Herghott

DSC02115

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »