Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1421 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30380
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17911)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12469)

Video-Foto Galéria - Rusko 2013 - Útek zo Stalingradu

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Rusko 2013 - Útek zo Stalingradu

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 23.

20.12.2013 - pesiak

Ukrajina Volovec

20.12.2013 - pesiak

Ukrajina Karpaty

20.12.2013 - pesiak

Babanka futbal

20.12.2013 - pesiak

Ukrajinec na skutri

20.12.2013 - pesiak

PICT0576

20.12.2013 - pesiak

Rusko

20.12.2013 - pesiak

Rusko cesty

20.12.2013 - pesiak

Rusko 2013 -most v Borisoglebsku

20.12.2013 - pesiak

Rusko  čínska moto Borisoglebsk

20.12.2013 - pesiak

Rusko  Stalingrad

20.12.2013 - pesiak

Rusko 2013  Stalingrad

20.12.2013 - pesiak

Rusko 2013 - Rostovskí motorkári

20.12.2013 - pesiak

Rusko 2013

20.12.2013 - pesiak

Rusko 2013 Obranná línia

20.12.2013 - pesiak

Rusko 2013 - traktor

20.12.2013 - pesiak

Rusko 2013 -TV Rosija

20.12.2013 - pesiak

Rusko 2013 -predavač ovocia

20.12.2013 - pesiak

Rusko 2013 - prechod cez kaukaz

20.12.2013 - pesiak

Rusko 2013 - trajekt na Ukrajinu

20.12.2013 - pesiak

Ukrajina Fedosija

20.12.2013 - pesiak

Ukrajina Starý Krym

20.12.2013 - pesiak

Ukrajina -Bazár pri Chráme- majáku

20.12.2013 - pesiak

Ukrajina múzeum v Pervomajsku

 

Ostatné Galérie
Kawasaki Good Times Tour

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »