ISSN 1336-6491 | Online: 2048 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Salzburger Land 2009

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Salzburger Land 2009

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 42.

31.08.2010 - zeze

Solkpass, sedlo

31.08.2010 - zeze

Solkpass severná rampa

31.08.2010 - zeze

Solkpass, severná rampa, pohľad do doliny

31.08.2010 - zeze

Tauplitzalm, Naturfreundenhaus

31.08.2010 - zeze

Tauplitzalm

31.08.2010 - zeze

Tauplitzalm, pohľad do doliny

31.08.2010 - zeze

Tauplitzalm

31.08.2010 - zeze

Tauplitzalm

31.08.2010 - zeze

Hallstattské jazero

31.08.2010 - zeze

Dientener Sattel

31.08.2010 - zeze

Dientener Sattel

31.08.2010 - zeze

Dientener Sattel

31.08.2010 - zeze

Grossglockner Hochalpenstrasse

31.08.2010 - zeze

Grossglockner Hochalpenstrasse

31.08.2010 - zeze

Grossglockner Hochalpenstrasse

31.08.2010 - zeze

Edelweissspitze

31.08.2010 - zeze

Edelweisspitze

31.08.2010 - zeze

Edelweissspitze

31.08.2010 - zeze

Hochtor

31.08.2010 - zeze

Grossglockner vrchol 3798m

31.08.2010 - zeze

Smutne ustupujúci ľadovec Pasterze

31.08.2010 - zeze

Forcella di Lius

31.08.2010 - zeze

Forcella di Lius

31.08.2010 - zeze

Paularo

31.08.2010 - zeze

Sella di Lanza

31.08.2010 - zeze

Sella di Lanza a Paularo

31.08.2010 - zeze

25 Sella di Lanza

31.08.2010 - zeze

26 Sella di Lanza

31.08.2010 - zeze

Sella di Lanza

31.08.2010 - zeze

Sella di Lanza

31.08.2010 - zeze

Sella di Lanza

31.08.2010 - zeze

Sella di Lanza, zosuv

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »